پرداخت حقوق پاکبانان بوشهری قبل از کارکنان شهرداری

شنبه 09 مرداد 1400 ساعت 11:08

اولین حقوق پاکبانان این شهر با پیمانکار جدید، بر اساس حقوق اعلام شده از سوی وزارت کار قبل از پرداختی حقوق کارکنان شهرداری انجام شد و بنا داریم این وضعیت را در ماه‌های آینده نیز ادامه دهیم.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر گفت: با وجود گرمای بسیار شدید تابستان امسال، که باعث گرمازدگی تعدادی از همکاران زحمت کش پاکبان نیز شده و همچنین با مشکلات به وجود آمده اخیر نمی‌گذاریم تاخیر و تعللی برای جمع آوری پسماندهای خانگی در سطح شهر بوشهر اتفاق افتد.

اله یار گرشاسبی تصریح کرد: شرکت‌های مشغول به کار در شهر موظف به پرداخت به موقع حقوق و مزایای پاکبانان هستند و این سازمان نظارت ویژه مستمر و دقیق جهت اجرای این مهم را بر عهده دارد که اولین گام عملیاتی برای تحقق این شرایط برداشته شده است و حقوق و مزایای عزیزان به روز پرداخت شده است. در صورتی که در سال‌های گذشته با دو الی سه ماه تاخیر پرداخت می‌شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر ادامه داد: در این راستا، اولین حقوق پاکبانان با پیمانکار جدید، بر اساس حقوق اعلام شده از سوی وزارت کار قبل از پرداختی حقوق کارکنان شهرداری انجام و بنا داریم این وضعیت را در ماه‌های آینده نیز ادامه دهیم.

گرشاسبی با اعلام این که کمترین سطح پرداختی حقوق و مزایای یک پاکبان بین ۵ تا ۶/۵  میلیون تومان است، بیان کرد: البته به دلیل ناقص بودن پرونده برخی از همکاران پاکبان، حق اولاد این افراد در این ماه پرداخت نشده و قرار است در کمترین زمان در همین ماه و یا ماه آینده و پس از دریافت تصویر شناسنامه این افراد پرداخت شود.

به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی شهردرای بوشهر، وی ادامه داد:  یک عده بسیار محدودی که تعداد آنها از انگشتان دست کمتر است به دنبال تحریک پاکبانان با دلایل واهی هستند که تاکنون از طرف جامعه زحمتکش پاکبانان شهرداری مورد توجه قرار نگرفته‌اند و مجموعه شهرداری که وظیفه خدمات رسانی مطلوب را به شهروندان عزیز بوشهری را سر لوحه کار و وظایف خود می‌داند و با کمک خداوند و حمایت همشهریان عزیز با قدرت ادامه خواهد داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر ادامه داد: تنگناها و مشکلات قشر پاکبان را به خوبی درک می‌کنیم و به دنبال این هستیم که با استفاده از مجاری قانونی زمینه ای ایجاد شود که بتوانیم امکانات مناسب بیشتری در اختیار این افراد زحمتکش و بی ادعا قرار دهیم.