نخستین کارخانه بازیافت زباله آذربایجان‌غربی در بوکان افتتاح شد

شنبه 03 مهر 1400 ساعت 19:11

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از افتتاح نخستین کارخانه بازیافت زباله در بوکان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از افتتاح نخستین کارخانه بازیافت زباله در بوکان خبر داد. به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی آیدین رحمانی در مراسم افتتاح اولین کارخانه بازیافت زباله در بوکان با تاکید بر اهتمام  شهرداری‌ها به تهیه و اجرای طرح تفصیلی مدیریت پسماند اظهار داشت: شهرداری باید هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار قرار دهند.

وی با انتقاد از اینکه  عمده زباله‌های موجود در استان بازیافت نشده و تنها در سایت دفن می‌شود، افزود: تفکیک زباله از مبدا یکی از امور مهمی  است که شهرداری‌های استان باید هرچه سریع‌تر آن را عملیاتی کند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تفکیک از مبدا یکی از مهمترین مشکلات پسماند استان، است و اگر این مساله از سوی شهرداری‌های استان اجرایی شود و مساله فرهنگ سازی مناسب در زمینه پسماندهای شهری و روستایی استان انجام شود بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه برطرف خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بوکان نیز در این آیین، ظرفیت این کارخانه را ۲۵۰ تُن زباله در روز اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه بیش از ۹۰ درصد پسماندهای دفنی این شهر حذف و همچنین شیرابه ناشی از زباله نیز تصفیه خواهد شد.

ظاهر فیضه بیان کرد: راه‌اندازی این کارخانه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

مسئول روابط عمومی شهرداری بوکان خاطرنشان کرد: با احداث این کارخانه که یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است علاوه بر تولید کمپوست که در بخش کشاورزی مصرف دارد از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۲۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.