گلایه های مردم تهران از مخازن زباله کثیف و تابلوهای تبلیغاتی مزاحم

یکشنبه 31 مرداد 1400 ساعت 17:34

عضو شورای اسلامی شهر تهران از گلایه مندی مردم نسبت به کثیفی و نابسامانی مخازن جمع آوری زباله ها و نصب خارج از نظارت شهرداری تابلوهای تبلیغاتی در نقاط مختلف خبر داد.

پسماند ایران به نقل از "سیدجعفر تشکری هاشمی" روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه مردم از رفت و روب شهر و نظارت مخازن زباله اعلام کرد: این موضوع را مردم به عینه در سطح شهر می بینند و هم در فضای مشارکتی با مردم و هم در فضای مجازی این مساله به کرات با تصاویر نگران و ناراحت کننده، مطرح شده است.

وی افزود: به نظر در پایان این دوره مدیریت شهری توجه به این موضوعات کم شده است و شاید پیمانکاران و ناظرات چندان توجهی به این مساله نداشتند.

تشکری هاشمی یادآورشد: دوران گذر یک مقدار این وضعیت را تشدید کرد اما پیش از این نیز این کم توجهی نسبت به چهار سال قبل تر از آن مشهود بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوع از همین منظور مورد توجه قرار گرفت که معاونت خدمات شهری تذکرات لازم را به مناطق بدهند و بازدیدها و نظارت ها بیشتر شود؛ شهرداری پول نظافت را به پیمانکاران می دهد، اما متاسفانه این کم توجهی موجب گلایه مردم شده است که در جلسه مطرح کردیم.

وی اظهارداشت: پیش بینی می شود در روزهای آینده با جدیتی که در معاونت خدمات شهری برای این موضوع هست و نظارتی که شهرداری تهران دارند، شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

تشکری هاشمی در خصوص نصب تابلوهای تبلیغاتی فراوان در سطح بزرگراه های شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: این موضوع را در جلسه گذشته تذکر دادیم، به هر حال در جاهایی تابلوهایی نصب شده که ایمنی را برای رانندگان و حتی عابران کاهش داده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:به طور کلی آن انسجامی که باید در محل نصب و جانمایی مناسب تابلوهای تبلیغاتی وجود داشته باشد، در ماه های وقت اخیر رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برخی بزرگراه ها دیده ام که در بسیاری از نقاط حتی در جاهایی که امکان رویت آن محیط برای راننده هم وجود ندارد، با یک سری زائده هایی در طول مسیر نصب شده که باید مورد بازنگری قرار گیرد و به نظر می رسد که برخی از این تابلوها باید جمع آوری شوند تا سیما و منظر شهری و ایمنی در معابر آسیب نبیند.