جانمایی مخازن تفکیک زباله در سه بوستان کرج

سه شنبه 06 مهر 1400 ساعت 10:50

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جانمایی مخزن تفکیک زباله در سه بوستان شهر خبر داد.

به گزارش پسماند ایران؛ پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرا شدن طرح تفکیک پسماند از مبدأ در پارک ها و بوستان های شهر، گفت: این طرح در راستای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدأ اجرا شده است.

 وی با تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست شهری به عنوان یک اصل اساسی و تأثیر راهکارهای مدیریتی در خصوص زباله های شهری، گفت : با توجه به اثرات آلودگی ناشی از زباله و هزینه های اضافی ناشی از جمع آوری، حمل و نقل دفع و دفن این مسئله حائز اهمیت بوده و طرح تفکیک و بازیافت زباله ها در پارک و بوستان ها علاوه بر آن که می تواند شهر را از آلودگی های زیست محیطی نجات دهد در رونق بخشیدن به اقتصاد شهری هم تأثیرگذار است.

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تغییر نگرش مردم و کودکان نسبت به این موضوع را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: در مرحله ابتدایی این طرح بیش از ۲۰۰ مخزن تفکیک زباله در بوستان ها و پارک های شهر کرج تعبیه و جانمایی شده است.

بضاعتی پور این طرح را قدمی مثبت برای دستیابی به توسعه پایدار مدیریت پسماندهای شهر ارزیابی کرد و گفت: مخازن مذکور با طراحی و رنگ های مشخص تعبیه شده و این طرح در بوستان بزرگ چمران، پارک ایران زمین و پارک خانواده اجرایی شده است.