تولید روزانه بیش از ۶۰۰ تن زباله در ارومیه/۳۲ درصد زباله های تولیدی خشک هستند

چهارشنبه 07 مهر 1400 ساعت 11:16

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:روزانه به طور میانگین بیش از ۶۰۰ تن زباله در ارومیه تولید و روانه محل دفن می‌شود که از این میزان زباله ۳۲ درصد زباله خشک است.

پسماند ایران، مسعود سرحدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: از میزان زباله خشک تولیدی شهر ارومیه ۶۲ درصد دارای ارزش است که با تفکیک اصولی در مبدا می‌توان تحولی جدی در این زمینه ایجاد کرد.

سرحدی، به فعالیت غرفه‌های ثابت تحویل پسماند خشک، در سطح شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این غرفه ها سازمان طی مناقصه‌ای جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب منازل را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی افزود: با ورود و آغاز فعالیت بخش خصوصی در مقوله تفکیک از مبدا شرکت‌های فعال کار آموزش، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سرحدی گفت: شرکت اروم آویژه در ناحیه۱ و شرکت کوروش گستر در نواحی ۳،۴ و ۵ فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز کرده اند.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به نحوه کار این شرکت ها افزود: پرسنل شرکت‌ها با خودروی ویژه و مسئولان آموزش نیز با لباس و کارت شناسایی مخصوص در درب منازل شهروندان حاضر می‌شوند و علاوه بر جمع‌آوری پسماند خشک با تحویل بروشور و ارائه نکات آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدا و اهمیت آن با شهروندان صحبت می‌کنند.

سرحدی تصریح کرد: واگذاری نواحی ۲ و ۶ به بخش خصوصی نیز در دستور کار سازمان قرار دارد و بعد از تعیین تکلیف نهایی فعالیت در این نواحی آغاز می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با روابط عمومی سازمان و سامانه ۱۳۷ پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

سرحدی خاطر نشان کرد: برای پیشبرد اهداف در زمینه تفکیک از مبدا نیازمند مشارکت شهروندان و همراهی رسانه‌های جمعی هستیم که امید داریم با همکاری بتوانیم قدم‌های مفیدی را برداریم‌.