گوشی های آینده سامسونگ با پلاستیک بازیافت شده

شنبه 10 مهر 1400 ساعت 23:57

 غول سازنده تجهیزات الکترونیکی یکی از آخرین شرکت های فناوری است که حمایت هرچه بیشتر از محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت اعلام کرد که تا سال 2025، تمام پلاستیک های یک بار مصرف را از بسته بندی تلفن های هوشمند خود حذف خوهد کرد.

پسماند ایران : پلتفرم جدید سامسونگ با نام Galaxy for the Planet بر کاهش ضایعات از مرحله تولید تا دفع گوشی، تبلت، ساعت و هدفون های فرسوده تمرکز خواهد کرد. این خبر در حالی اعلام شد که سازمان ملل متحد از سیاستگذاران خواسته است میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش بدهند تا سرعت تغییرات آب و هوایی کند شود.


به گفته سوفیا کیم، معاون روابط‌عمومی‌ سامسونگ، این شرکت در کنار حذف بسته بندی های پلاستیک، قصد دارد تا سال 2025 از مواد بازیافتی در ساخت همه محصولات جدید خود، از گوشی گرفته تا هدفون، استفاده کند. کیم افزود: می توانیم به کاربران محصولات خود کمک کنیم تا از گزینه های سازگارتر با محیط زیست در زندگی روزمره خود استفاده کنند.


کیم تاکید کرد که شرکت متبوعش چندین سال است که به دنبال تولید محصولات سازگارتر با محیط زیست است. به عنوان مثال، شارژر گوشی های هوشمند Galaxy و Galaxy Buds Pro ، Galaxy Buds Live و Galaxy Buds 2 جدید همگی از 20 درصد مواد بازیافتی ساخته شده اند.


این شرکت همچنین در زمینه بسته بندی محصولات خود تغییراتی داده است. در حال حاضر تنها پلاستیک موجود در بسته بندی گوشی گلکسی، روکش محافظ روی دستگاه است. سامسونگ برای روکش محافظ نیز به دنبال یافتن مواد سازگار با محیط زیست است.


برنامه مشخص سامسونگ می تواند سایر دست اندرکاران صنعت تلفن همراه را به برداشتن گام های مشابه وادار کند. زیرا به قول استفانی چوی، معاون ارشد سامسونگ و سرپرست بخش بازاریابی، مصرف کنندگان، به ویژه نسل جوان، از شرکت های فناوری چنین انتظاری را دارند. چوی گفت: حفاظت از کره زمین وظیفه ماست، اما انجام این کار به صورت انفرادی امکان پذیر نیست. امیدوارم برخی از ابتکاراتی که ما تا کنون انجام داده ایم، رهبران صنعت را به مشارکت هر چه بیشتر تشویق کند.
 

اخبار مشابه