کاهش ۳۰ درصدی استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ایام محرم

شنبه 10 مهر 1400 ساعت 19:27

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در دهه اول محرم نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، بهزاد بذرگری در توضیح این خبر گفت: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته و نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی توسط سازمان مدیریت پسماند در خصوص کاهش مصرف ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و دورریز ماسک و دستکش در سطح شهر، خوشبختانه نسبت به سال گذشته زباله جمع آوری شده در دهه اول محرم ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: سال گذشته از ابتدای ماه محرم تا پایان دهه اول، مصرف ظروف یک بار مصرف پلاستیکی موجب افزایش زباله تولیدی توسط شهروندان شده بود، اما امسال تنها در روز تاسوعا و عاشورا میزان دورریزهای یک بار مصرف در معابر افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم به منظور کاهش انتشار ویروس کرونا، ماسک و دستکش یک بار مصرف را در معابر عمومی رها نسازند و نسبت به جمع آوری و مدیریت پسماندهای تولیدی توجه ویژه داشته باشند.

بذرگری افزود: با توجه به افزایش نذورات در ماه‌های محرم و صفر از عزاداران سید و سالار شهیدان می‌خواهیم ضمن کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و نریختن این ظروف در معابر و خیابان‌ها و جمع آوری پسماند پس از مراسمات عزاداری، حامی پاکبانان در ایام کرونا شوند.

گفتنی است؛ استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی به ویژه در ایام محرم علاوه بر تولید بیش از اندازه زباله‌های پلاستیکی به آلودگی محیط شهری هم منجر می‌شود و کوچه و خیابان شهر را از چهره می‌اندازد.