۶۲ درصد زباله‌های تولیدی ارومیه قابل بازیافت است

یکشنبه 11 مهر 1400 ساعت 14:59

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از تولید روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر ارومیه خبر داد و گفت: از میزان زباله خشک تولیدی شهر ارومیه ۶۲ درصد دارای ارزش بازیافت است که با تفکیک اصولی در مبدا می‌توان تحولی جدی در این زمینه ایجاد کرد.

به گزارش پسماند ایران، مسعود سرحدی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به طور میانگین بیش از ۶۰۰ تن زباله در ارومیه تولید و روانه محل دفن می‌شود که از این میزان زباله ۳۲ درصد زباله خشک است.

وی از آغاز فعالیت بخش خصوصی در مقوله تفکیک زباله از مبدا خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های فعال کار آموزش، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: علاوه بر فعالیت غرفه‌های ثابت تحویل پسماند خشک، سازمان طی مناقصه‌ای جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب منازل را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

سرحدی اضافه کرد: از میزان زباله خشک تولیدی شهر ارومیه ۶۲ درصد دارای ارزش است که با تفکیک اصولی در مبدا می‌توان تحولی جدی در این زمینه ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل شرکت‌ها با خودروی ویژه و مسئولین آموزش نیز با لباس و کارت شناسایی مخصوص در درب منازل شهروندان حاضر می‌شوند و علاوه بر جمع‌آوری پسماند خشک با تحویل بروشور و ارائه نکات آموزشی برای فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدا و اهمیت آن با شهروندان صحبت می‌کنند.

وی از واگذاری نواحی ۲ و ۶ به بخش خصوصی نیز خبر داد و گفت: بعد از تعیین تکلیف نهایی فعالیت در این نواحی آغاز می‌شود.

سرحدی یادآور شد: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با روابط عمومی سازمان و سامانه ۱۳۷ پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف در زمینه تفکیک از مبدا نیازمند مشارکت شهروندان و همراهی رسانه‌های جمعی هستیم که امید داریم با همکاری بتوانیم قدم‌های مفیدی را برداریم‌.

منبع: فارس