فعالیت ۶۰۸ زباله‌گرد در خراسان جنوبی/ مدیریت پسماند با جدیت پیگیری شود

سه شنبه 13 مهر 1400 ساعت 12:50

بهاری از فعالیت ۶۰۸ زباله گرد در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: شهرداری بیرجند باید موضوع مدیریت پسماند را به صورت جدی پیگیری کند تا به سرانجام برسد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری شیستان، «عباسعلی بهاری» امروز (۲۱ شهریور) در دومین جلسه شورای پيشگيری از وقوع جرم استان اظهار کرد: تکدی گری و زباله گردی و کودکار کار یکی از آسیب های اجتماعی مرکز استان است که این موضوع در شهرستان ها کمتر مشاهده می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: زباله گردی موضوعی نگران کننده و در حال رشد به صورت اپیدمی است که محصول حاشیه نشینی و شهرنشینی بی ضابطه تعریف می شود اما در خراسان جنوبی تعریف حاشیه نشینی تفاوت دارد و متاسفانه این امر به شهرستان ها رسوخ کرده است.

وی از فعالیت ۶۰۸ زباله گرد در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۶۳ زباله گر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت می کنند.

بهاری ادامه داد: پدیده زباله گردی در سایه نبود سازوکار بازیافت و جمع آوری پسماند به وجود می آید که شهرداری بیرجند در این زمینه قول های دادند اما اکنون فقط بالغ بر ۲۰۰ گاری زباله گردها را کدگذاری کردند و ماهانه ۲ میلیون تومان وجه از آنان دریافت می شود در حالی که هیچ خدماتی به آنان ارائه نمی دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی خواستار ورود شورای شهر و شهرداری بیرجند در این زمینه شد چرا که دریافت چنین مبالغی بدون ارائه خدمات به افراد نیازمندی که مجبور به زباله‌گردی هستند، ظلم است.

وی در پایان درخواست کرد شهرداری بیرجند و شهرستان ها موضوع مدیریت پسماند را به صورت جدی پیگیری کند تا به سرانجام برسد.