مخازن زباله تهران، قفل‌دار می‌شود

چهارشنبه 14 مهر 1400 ساعت 18:56

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران: مخازن زباله موجود در شهر تهران با مخازن قفل‌دار با هدف جلوگیری از «زباله‌گردی» تعویض خواهد شد.

به گزارش پسماند ایران ؛ به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، آقای صدرالدین علیپور درباره مخازن جدید زباله گفت: این مخازن، پوششی دارد که مخزن داخل آن پوشش قرار می‌گیرد و قفل می‌شود و فقط با کلید یا ابزاری که در اختیار کارگر یا نیروی خدماتی شهرداری است، باز می‌شود.
وی ادامه داد: محل‌های فعلی قرار دادن زباله به تدریج تعویض خواهد شد تا دسترسی به آن‌ها آسان نباشد و زباله‌گردان نتواند از مخزن زباله بر دارد که طی سال ۱۳۹۹ نزدیک به دو هزار مخزن زباله را در شهر کاهش داده است.
علیپور با اشاره به اینکه «این مساله در دستور کار سازمان است»، در خصوص زباله گردان در تهران هم گفت: گزارش‌هایی داریم که افراد با ماشین‌های شخصی از مخازن برداشت می‌کنند که دلایل متعددی از جمله مسائل اقتصادی در آن دخیل است و وضع بد معیشتی در ایران طی سال‌های اخیر بر شمار کودکان کار و زباله گردان افزوده است. بنا بر گزارش‌ها بیش از ۴۰۰۰ کودک زباله گرد تحت نظر پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به استخدام کودکان زباله‌گرد گفت: خودمان از دادستانی حکم گرفتیم که به نیروی انتظامی تاکید کند با کسانی که کودکان زباله‌گرد را به کار می‌گیرند برخورد کند.