تجلیل شهرداری اراک از دانش آموزان برتر طرح مدرسه مجازی پسماند

دوشنبه 12 مهر 1400 ساعت 17:47

تجلیل شهرداری اراک از دانش آموزان برتر طرح مدرسه مجازی پسماند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در گفتگو با ایمنا، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای توسعه فرهنگ بازیافت و کاهش تولید زباله، اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با توجه به عدم حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، طرح مدرسه مجازی پسماند را اجرایی کرد تا به همین واسطه، گامی مؤثر در راستای توسعه فرهنگ کاهش تولید زباله برداشته شود. لذا به دنبال هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، ۱۴ شماره «پیک پسماند» بین دانش آموزان پایه ابتدایی در چهارده هفته متوالی توزیع کرد.

فدوی ادامه داد: هدف اصلی از توزیع پیک‌های پسماند بین دانش آموزان پایه ابتدایی، آشنایی آنها با علم و روش‌های مدیریت پسماند شهری بوده که شامل برنامه‌هایی نظیر اطلاعات عمومی درباره انواع پسماندها، ساخت کار دستی با پسماندهای تولید شده، آشنایی با انواع اقلام بازیافتی، ورزش در خانه و مسابقه پیامکی بوده است.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک، مسابقه پیامکی خود را بین دانش آموزان پایه ابتدایی سطح استان برگزار کرد که در این بین حدود چهار هزار و صد عدد پیامک دریافت شد و نهایتاً بیست نفر از دانش آموزان برتر به قید قرعه انتخاب شدند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تجلیل از دانش آموزان برتر و آگاه را یکی از وظایف این سازمان دانست و گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک، از بیست تن از دانش آموزان برتر مسابقه پیامکی خود تجلیل کرد که هجده نفر آنها ساکن شهرستان اراک و دو نفر دیگر ساکن شهرستان شازند بودند.

فدوی در پایان اضافه کرد: مراسم تجلیل از دانش آموزان و خانواده‌های آنها با حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش و همچنین همکاران بنده در سازمان مدیریت پسماند برگزار شد. گفتنی است که طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده در سال تحصیلی جدید نیز مجدداً «پیک های پسماند» میان دانش آموزان توزیع خواهد شد که این کار عمدتاً از طریق بارگذاری در سامانه شاد صورت می‌گیرد.