توضیحاتی درباره کار در آرادکوه و شایعات اخیر

شنبه 24 مهر 1400 ساعت 10:12
توضیحاتی درباره کار در آرادکوه و شایعات اخیر

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند با اشاره به اینکه همه کارگران در آرادکوه بالای ۱۸ سال سن دارند، گفت: نظارت بر فعالیت کارگران و سلامت آنها در سه سطح انجام می‌گیرد.

پسماند ایران به نقل از خبر آنلاین : حسین حیدریان معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران ‌درباره ماجرای اردوگاه اجباری کودکان کار افغانستانی در آرادکوه اظهار داشت:‌متأسفانه به دلیل بی‌اخلاقی‌های انجام گرفته توسط برخی، همزمان با آغاز فعالیت مدیت شهری جدید موضوع اردوگاه اجباری برای کودکان کار مطرح شده در صورتی که چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: در پذیرش پرسنل و نیروهای پیمانکاری نظارت‌های لازم به صورت کامل انجام می‌گیرد و پس از فرآیند تأیید کارگر، پزشک وضعیت جسمانی آن را بررسی و معاینه و پس از ثبت چهره کارگران می‌توانند در آرادکوه مشغول فعالیت شوند.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند با اشاره به اینکه همه این کارگران در آرادکوه تحت نظر معاینات ادواری قرار دارند، گفت: اکثر این کارگران از تبعه افغانستان هستند و ما همه همکاری‌ها و اقدامات لازم را جهت حفظ سلامت این افراد هنگام کار انجام می‌دهیم.

حیدریان ادامه داد:‌کارگران سالن غذاخوری منحصر به فرد در هر خط پردازش دارند و ناهار گرم هم حتما باید برای آنها تهیه شود همچنین برای هر خط پردازش حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده و هر روز واحد ایمنی و بهداشت از این محل‌ها بازدید می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین واحد رختشورخانه در آرادکوه فعال است و سالانه دو دست لباس کار هم به غیر از لباس فصلی برای کارگران تهیه می‌شود و پس از پایان شیفت در هر روز لباس کارگران تحویل رختشورخانه داده شده و کارگر با لباسی که برای خودش بوده به محل سکونت بازمی‌گردد.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند تصریح کرد: نظارت بر فعالیت کارگران و سلامت آنها در سه سطح ناظر فنی شهرداری، ناظر واحد ایمنی و بهداشت و ناظر شرکت شهرسالم و اداره بهداشت و اداره کار شهرستان ری انجام می‌گیرد و هیچکدام از این ناظران تا کنون گزارشی مبنی بر فعالیت کودکان در آرادکوه نداشته‌اند.

حیدریان تأکید کرد: همه کارگرانی که در آرادکوه مشغول فعالیت هستند ۱۸ سال سن به بالا داشته و به طور کلی حدود ۵۰۰ کارگر که اکثراً از افاغنه هستند در خطوط پردازش آرادکوه فعالیت می‌کنند.

وی گفت:‌این افراد در ۸ سالن فعالیت داشته که به عبارتی هر واحد حمام و دستشویی مجزا و پزشک مستقر در محل دارد.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند در پاسخ به این پرسش که میزان ابتلای کارگران به کرونا در آرادکوه چه تعداد بوده است گفت:‌ خوشبختانه ابتلا به کرونا در پرسنل به ویژه پرسنل افاغنه مشاهده نشده و فقط دو مورد محدود گزارش شد که این افراد از سایر کارگران جدا و وضعیت سلامت‌شان وخیم نبود که پس از مدت کوتاهی پس از گذراندن دوران قرنطینه به محل کار برگشتند البته در میان پرسنل رسمی شهرداری در آرادکوه ابتلا به کرونا داشته‌ایم.

حیدریان خاطرنشان کرد:‌همچنین در آرادکوه به هیچ عنوان شیفت شب نداریم و همه کارگران از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت دارند همچنین درآمد این افراد مختلف و بر اساس قرارداد با پیمانکار است و به طور میانگین ممکن است حتی بیش از ۲۰۰ هزار تومان در طول روز درآمد داشته باشند.