روند اعطای گواهی مدیریت سبز در حوزه پسماند

یکشنبه 25 مهر 1400 ساعت 09:45

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از عقد پنج تفاهم‌نامه و اعطای سه گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند از مهرماه سال گذشته خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با پسماند ایران، اظهار کرد: پیرو آئین نامه اجرایی بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به اخذ گواهی مدیریت سبز از سازمان محیط زیست هستند.

وی ادامه داد: مدیریت سبز مجموعه‌ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمر است که در سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سو بر منابع زیستی اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه گواهی مدیریت سبز در شاخص‌های مختلف زیست محیطی توسط نهادهای مربوطه صادر می‌شود، افزود: یکی از این شاخص‌ها، شاخص مدیریت سبز پسماندهای عادی است که توسط شهرداری‌ها و یا سازمان‌های مدیریت پسماند صادر می‌شود. در این زمینه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نسبت به ایجاد ساختار مربوطه جهت رسیدگی به درخواست‌های ارسالی اقدام کرده است.

محمدی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۴ دستگاه اجرایی نسبت به اخذ گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند عادی درخواست داده‌اند که بازدیدهای کارشناسی و آموزش‌های اولیه به تمامی این دستگاه‌ها ارائه شده، پنج دستگاه اجرایی نسبت به عقد تفاهم‌نامه اقدام کرده و سه دستگاه اجرایی نیز موفق به دریافت گواهی مدیریت سبز از این سازمان شده‌اند.