انتقال و دفع ۳۶ هزار تُن پسماند شهری در نیمه نخست امسال

سه شنبه 18 آبان 1400 ساعت 00:11

ضدعفونی و گندزدایی روزانه محوطه ایستگاه پسماند با آب آهک و ضدعفونی و گندزدایی کلیه خودروهای حمل پسماند با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده بی‌خطر و سازگار با محیط زیست نیز توسط این سازمان انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند خدمات شهری شهرداری قدس با ارائه گزارشی، اقدامات انجام شده توسط این سازمان از قبیل بارگیری، حمل و دفع پسماند، گندزدایی محوطه ایستگاه‌های دفع پسماند و خودروهای حمل در نیمه نخست سال‌جاری را تشریح کرد.
به گزارش پسماند ایران و به نقل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قدس، ناصر رجبیان در تشریح عملکرد این سازمان، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود ۳۶ هزار تُن و به عبارتی روزانه حدود میانگین ۲۰۰ تُن حمل و دفع مواد پسماند شهری داشته‌ایم و این فرآیند بدون وجود هیچ مشکلی در سطح شهر به صورت شبانه‌روزی انجام شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نقش سازمان مدیریت پسماند خدمات شهری شهرداری به عنوان یکی از واحدهای مهم مدیریت شهری پس از شیوع کرونا و حساسیت بیش از پیش نسبت به مسائل بهداشتی پررنگ‌تر شد، افزود: با شیوع ویروس کرونا تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در اقدامات اجرایی مربوط به مدیریت پسماند خدمات شهری شهرداری به صورت کامل رعایت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند خدمات شهری شهرداری قدس با بیان اینکه تمامی نکات بهداشتی در انجام فرآیندهای حمل و دفع مواد پسماند انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ضدعفونی و گندزدایی روزانه محوطه ایستگاه پسماند با آب آهک و ضدعفونی و گندزدایی کلیه خودروهای حمل پسماند با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده بی‌خطر و سازگار با محیط زیست نیز توسط این سازمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری نوسازی ماشین‌آلات سازمان در دستور کار ما قرار دارد و پیگیر فروش سیمی تریلرهای فرسوده و اسقاطی، از طریق مزایده، خرید و به‌کارگیری سیمی تریلر جدید از محل فروش ماشین‌آلات فرسوده هستیم.