مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای قم مطلوب نیست

جمعه 21 آبان 1400 ساعت 23:48

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حال حاضر مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای استان به هیچ عنوان مناسب و مطلوب نیست و باید در این رابطه برنامه ریزی جدی انجام شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار شهردار شهر کهک گفت: شهرستان کهک با توجه به جاذبه های گردشگری، با معضل جدی پسماندها مواجه بوده و به شدت نیازمند توجه و تلاش مسوولان برای برطرف کردن این معضل است.

وی مکان فعلی ایستگاه موقت انتقال پسماندهای شهرستان کهک را بسیار نامناسب دانست و گفت: باید در سریعترین زمان بر اساس ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی، مکان دیگری برای ایستگاه موقت انتقال پسماندهای این شهرستان جانمایی و کارهای اجرایی آن انجام شود.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان مبنی بر انتقال پسماندهای سراسر استان به سایت زباله البرز، خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای جلوگیری از پراکنش زباله ها و آلودگی خاک و همچنین مدیریت هرچه بهتر پسماندها و کاهش هزینه های مرتبط تصویب شده است.

وی اظهار داشت: فرهنگسازی جهت تفکیک از مبداء پسماندهای خشک و تر در شهرها و روستاهای استان با توجه به علاقه مندی افراد بومی و محلی، باید با جدیت انجام شود.

موسوی با بیان اینکه مدیریت اجرایی پسماندها در شهرها و روستاها و حریم آنها بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه آنها بر عهده بخشداری هاست، تصریح کرد: باید با تخلفات و کم توجهی افراد در حوزه پسماند از رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع تا تخلیه پسماندهای پزشکی در سطح شهر به شدت برخورد شود.

منبع : ایرنا