برگزاری دوره آموزشی ایمنی پاکبانان بندرعباس

شنبه 22 آبان 1400 ساعت 10:35

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: دوره آموزشی ایمنی برای نیروهای پاکبان معابر بندرعباس برگزار شد.

پسماند ایران : پوریا دروار با اعلام اینکه آموزش یکی از ارکان اصلی بهره‌وری بهتر نیروی انسانی در هر سازمان است، اظهار کرد: به همین دلیل دوره آموزشی ایمنی برای حفاظت بهتر پاکبانان شهر بندرعباس در حین انجام کار برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با همکاری پلیس راهور استان برگزار و نکات لازم برای ایمنی و حفظ جان پاکبانان در حین انجام کار به خصوص در معابر پر رفت و آمد آموزش داده شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه پاکبانان مناطق چهارگانه شهرداری که کار تنظیف خیابان‌ها و معابر اصلی و پر تردد شهر را بر عهده دارند در این دوره حضور داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی امکان آموزش همه پاکبانان میسر نیست و در مراحل بعد سایر پاکبانان نیز از این دوره‌های آموزشی بهره خواهند برد.

دروار با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از پاکبانان زحمتکش بندرعباس به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه شده‌اند، افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی باعث خواهد شد تا پاکبانان بتوانند اطلاعات خود را در نحوه فعالیت و کار بالا برده و در آینده شاهد حوادث کمتری در این زمینه باشیم.

وی سلامت پاکبانان پر تلاش شهر را به خصوص در حین انجام کار امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: با توجه به کمبود تجهیزات لازم برای نظافت معابر، پاکبانان به عنوان سفیران سلامت در زیبایی و نظافت شهر نقش انکار ناپذیری ایفا می‌کنند که آموزش نکات ایمنی برای محافظت از خود برای آنان امری ضروری است.