پیشرفت ۴۰ درصدی مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز

سه شنبه 25 آبان 1400 ساعت 16:47

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه مرکز دفن فنی و بهداشتی پسماند تبریز خبر داد.

به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی‌رضا اصغری در محل پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز، اظهار کرد: کارشناسان فنی و عمرانی شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم (ص) به خاطر توپوگرافی منطقه، لازم دیدند که امروز انفجاری برای کاهش سرعت زمان اجرای پروژه انجام گیرد.

وی افزود: با کمک شهرداری تبریز، وزارت دفاع، قرارگاه خاتم (ص) و معاونت فنی و عمرانی، این پروژه تا دو سال آینده مطابق برنامه‌ریزی انجام گرفته به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه، تصفیه‌خانه شیرابه است که خرید فیلترهای آن با مشکل مواجه شده بود و با پیگیری قرارگاه خاتم (ص) و دستور شهردار، فیلترها در حال خرید هستند.

اصغری اضافه کرد: موضوع دوم ارتقای تصفیه‌خانه شیرابه است که از اول آذر، کارگاه آن برای ۲۰۰ متر مکعب تشکیل خواهد یافت که نه تنها برای شهر تبریز بلکه برای تصفیه کل شیرابه‌های استان می‌تواند جوابگو باشد.

وی گفت: امروز تصفیه‌خانه شیرابه اولین تصفیه‌خانه در ایران است که مشکلی به واسطه تحریم‌ها داشت و تلاش داریم توسط نخبگان دانشگاهی کشور آن را حل کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز با اشاره به از سرگیری احداث نیروگاه زباله‌سوز، افزود: تولید انرژی پاک از پسماندهای شهری در اسناد بالادستی آمده است و چند عامل موجب وقفه در اجرای نیروگاه زباله‌سوز شده بود، که رفع شده و تیم حقوقی و فنی مالی در حال کار روی این موضوع هستند و پس از اتمام، به شهردار تبریز ارجاع و در صحن شورا ارائه خواهد شد.

اصغری با اشاره به اهمیت استفاده از توان داخلی در این پروژه، تاکید کرد: این تکنولوژی در ایران وجود ندارد و اگر این قرارداد تثبیت شود، بومی‌سازی این تکنولوژی در دومین شهر صنعتی ایران را مدنظر قرار می‌دهیم.

وی گفت: در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز پروژه‌ای اجرا نخواهد شد که پیوست زیست محیطی، علمی و مطالعات و امکان‌سنجی نداشته باشد.