جمع آوری ۷ تن زباله از مسیل های منطقه ۱۳

چهارشنبه 26 آبان 1400 ساعت 19:30

 شهردار منطقه ۱۳ از پاکسازی مستمر مسیل های محدوده به طول ۳۴ هزار متر همزمان با فصل بارندگی ها خبر داد و گفت : به طور متوسط و هفتگی حدود ۷ تن زباله از این نقاط جمع آوری می شود .

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، دکترعلی احمدی ، شهردار منطقه گفت : با هدف اجرای مدیریت سیلاب شهری و نگهداشت و لایروبی شبکه اصلی و فرعی و تأسیسات جانبی جمع‌آوری آبهای سطحی، مسیل‌ها و کانال‌های منطقه به صورت هفتگی و مستمر لایروبی و پاکسازی می شود .
او افزود : در این طرح ، ضمن بازدید و پایش مسیل های محدوده از سوی عوامل اداره مسیل ها و قنوات منطقه ،نسبت به لایروبی و پاکسازی ۳۴ هزار متر طول از مسیل های سرخه حصار، جاجرود ، منوچهری ، شهید براری و کانال پیروزی اقدام می شود تا هنگام بارش‌، مشکلی در جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی به وجود نیاید.
شهردار منطقه ادامه داد : با لایروبی مستمر مسیل ها و استفاده از کارگران ، ماشین‌آلات و ادوات سنگین، حدود ۷ تن زباله از این نقاط جمع آوری می شود که بخش اعظمی از آنها را زباله های حجیم از قبیل لاستیک ، مبل و کاناپه و ...تشکیل می دهد .
دکتر علی احمدی ، مشارکت شهروندان در پاکیزه نگه‌داشتن محیط‌زیست و مسیل‌ها را ضروری دانست و ادامه‌می‌دهد: پاکیزه نگهداشتن مسیل‌ها و کانال‌ها، به غیرتلاش بی‌وقفه کارکنان خدمات شهری، همکاری شهروندان را می‌طلبد تا از صرف هزینه های سنگین جلوگیری شود .
او با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در سطح معابرگفت: در راستای طرح توسعه و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و همچنین نگهداشت شهر وجلوگیری از آب ماندگی اداره مسیل ها و قنوات منطقه اقدام به حفر چاه های جذبی در سطح محدوده می کند که اخیرا بنا به درخواست مردمی یک مورد به ارتفاع ۱۰ متر میله در خیابان امامت نبش قره حسنلو اجرایی شد
شهردار منطقه ۱۳ یادآور شد : فاز دوم احیا و شناسایی قنات سلیمانیه در خیابان ۲.۳۱ ناحیه ۲ آغاز شده است.