شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل می‌تواند با اصناف زباله‌ساز برخورد کند

چهارشنبه 26 آبان 1400 ساعت 15:53

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل می‌تواند با اصناف زباله‌ساز برخورد کند.

برخورد با این اصناف متخلف مصوبه شورای شهر تهران را دارد اما اصناف صنعتی به دلیل کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، زباله‌های خود را در دریچه‌ها می‌ریزند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از شهر، اصغر عطایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند پاکسازی انهار و مسیل های پایتخت با اشاره به این که در تهران ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل، ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری و ۱۰ هزار کیلومتر انهار مویرگی وجود دارد، بیان کرد: این شبکه به شکل شبانه روز پاکسازی می شود که از مشکلاتی که در گذشته در زمان بارش برای شهر و شهروندان ایجاد می شد جلوگیری شود.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این که بازدید امروز تنها از بخشی از سیستم جمع آوری آب های سطحی بود، افزود: اختلاف سطحی حدود ۹۰۰ متر بین شمال و جنوب پایتخت وجود دارد که موجب می شود در زمان بارش، آب به سرعت حرکت می کند و اگر مدیریت بارش ها نباشد این حرکت آب موجب بروز مشکل می شود.

عطایی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه جنوب تهران در حوضچه آرامش سیلاب صالح آباد حضور داریم که بخشی از آب های سطح ۱۲، ۶،۱۱،۱۹ جمع آوری و به این محل انتقال داده می شود و بعد از پسماندگیری آب باقیمانده با سرعت ۱۳.۵ کیلومتر به رودخانه کن ریخته می شود. آب های مناطق ۲،۹،۵ در غرب تهران مستقیم به رودخانه کن ریخته می شود و آب مناطق شرق تهران نیز به دشت ورامین ریخته می شود.

 
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: شهر موجودی زنده است و مهم آن است کنترل و پایش مستمر انجام شود تا ۵۳۰ کیلومتر کانال دچار مشکل نشود و شهروندان اطلاع داشته باشند انهاری که مشاهده می شود گرفتگی مقطعی دارد به دلیل دورریزهای شهروندان است.

عطایی ادامه داد: روزانه در کمترین میزان، ۸۰ کامیون پسماند در سطح شهر جمع آوری می‌شود که از بعد تناژ، نزدیک به ۵۰۰ تن می شود و سختی کار خروج پسماند از زیر زمین است.

 
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: خوشبختانه امسال امکانات بسیار مناسبی در بخش جمع آوری آب های سطحی وارد چرخه کار شد که نمونه آن  ۱۹ دستگاه جنتکس بود. همچنین در ۱۲۴ ناحیه تهران تمام امکانات به شکل ارابه‌ای کامل در اختیار آنها قرار دارد.
 
عطایی ادامه داد: امسال در حوزه برف روبی ۳۰۴ دستگاه تخصصی نمک پاش و برف روب وارد دستگاه مدیریت شهری شد که حتی برخی شهرها ۲ دستگاه آن را ندارند و اگر درست مدیریت شود شهر دچار مشکل نخواهد شد.