احداث نیروگاه زباله‌سوز برای تبریز حیاتی است

پنجشنبه 27 آبان 1400 ساعت 00:10

 رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز گفت: احداث نیروگاه زباله‌سوز، پروژه ای حیاتی، جدی و در راستای حفظ محیط زیست این کلانشهر است.

پسماند ایران به نقل از پرویز هادی، روز چهارشنبه در بازدید از مرکز دفن پسماند، ماشین آلات، سایت میانی و قسمت های اداری سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: تلاش می شود با پیگیری‌های جدی اعضای شورای اسلامی این شهر، موانع و مشکلات احداث این نیروگاه حل شود و با همت مدیران شهری به زودی به مرحله امنعقاد قرارداد برسد.

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه زباله سوز در تبریز به عنوان پایلوت برای سایر شهرهای ایران مطرح خواهد شد، اظهار داشت: احداث این نیروگاه بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی و پسماندهای شهری را برطرف می کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تبریز گفت: با توجه به فعالیت شبانه روزی عوامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم الانبیاء و اقدام های ضربتی در اجرای پروژه مرکز دفن پسماند، این پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

هادی، ادامه داد: پروژه مرکز دفن پسماند از پروژه های ملی و زیست‌ محیطی تبریز است که باید با تلاش‌های بی وقفه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و عوامل این سازمان روز به روز تکمیل تر شود.

به گزارش ایرنا، در صورت امضای تفاهم نامه ای بین یک شرکت فرانسوی و سازمان پسماندهی شهرداری تبریز این شرکت بیش از ۲۹۰ میلیون دلار برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در تبریز هزینه کند.

هم اکنون زمین مورد نیاز برای احداث این نیروگاه برای مطالعه در اختیار شرکت فرانسوی قرار گرفته و مراحل مطالعات آن در حال انجام است و پیش بینی شده بود احداث این نیروگاه در اردیبهشت سال جاری به مرحله امضای تفاهم نامه برسد ولی تاکنون با گذشت هشت ماه از سال این کار انجام نشده است.

در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز روزانه یکهزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می شود و ایجاد نیروگاه زباله سوز از مطالبات شهروندان و برنامه مدیریت شهری از حدود ۱۵ سال به این طرف است.