استاندار گیلان از دستور رئیس جمهور برای ایجاد مدیریتی مستقل برای رسیدگی به معضل پسماند استان‌های شمالی کشور خبر داد

پنجشنبه 04 آذر 1400 ساعت 22:25

پسماند ایران: استاندار گیلان گفت: رئیس جمهور ضمن توجه به معضل پسماند استان‌های شمالی دستور ایجاد یک مدیریت مستقل با موضوع پسماند را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ،  اسدالله عباسی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح نشست مجامع نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی با رئیس‌جمهور اظهار داشت: معضل پسماند گیلان در این نشست مطرح و از رئیس‌جمهوری درخواست شد تا به عنوان مهمترین مشکل استان، دستور رسیدگی برای حل این معضل را صادر کند. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی ضمن توجه به معضل پسماند استان‌های شمالی دستور ایجاد یک مدیریت مستقل با موضوع پسماند را صادر کرد افزود: همچنین موضوع تالاب نیز  به عنوان دغدغه مشترک مجمع نمایندگان استان بود و از رئیس‌جمهوری اختصاص اعتبارات لازم برای این حوزه را خواستار شدیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست، دستور بررسی مجدد و تهیه مستندات برای پیگیری مؤثر را صادر کرد گفت: تنش آبی، مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری که دغدغه روستانشینان و کشاورزان است از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.