شناسایی ظرفیت‌های اعتباری برای تاسیس سازمان مستقل مدیریت پسماند دستور کار فراکسیون توسعه پایدار مجلس

دوشنبه 15 آذر 1400 ساعت 20:08

فراکسیون ضمن استقبال از پیشنهاد رییس جمهور مبنی بر تاسیس سازمان مستقل مدیریت پسماند، شناسایی ظرفیت‌های اعتباری جهت اجرای این پروژه و شناسایی یا تدوین احکام و مصوبات قانونی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی گفت: فراکسیون ضمن استقبال از پیشنهاد رییس جمهور مبنی بر تاسیس سازمان مستقل مدیریت پسماند، شناسایی ظرفیت‌های اعتباری جهت اجرای این پروژه  و شناسایی یا تدوین احکام و مصوبات قانونی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری خانه ملت،سیدشمس الدین حسینی رییس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی، گفت: فراکسیون ضمن استقبال از پیشنهاد رییس جمهور مبنی بر تاسیس سازمان مستقل مدیریت پسماند، شناسایی ظرفیت‌های اعتباری جهت اجرای این پروژه و شناسایی یا تدوین احکام و مصوبات قانونی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: فراکسیون به منظور تسریع حل مشکلات و معضلات مدیریت متمرکز پسماند و ساماندهی سواحل و رودخانه‌ها نشست با رییس قوه قضاییه ،دادستان کل کشور، وزرای کشور ، نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین روسای سازمان برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی با اشاره به منابع محدود دولت در مدیریت پسماند، ساماندهی سواحل و رودخانه ها به وجود تجارب، منابع و ظرفیت‌های قابل توجه در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تاکنون چندین نشست هم اندیشی با فعالان این حوزه ها و مدیران بخش دولتی در مجلس برگزار شده است و برگزاری این نشست‌ها به صورت منطقه‌ای برای تسریع در ساماندهی حوزه های مذکور بزودی از سر گرفته خواهد شد.

رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از تمامی شرکت‌های فعال در بخش خصوصی خواست تا در این موارد برنامه‌های عملیاتی  کارآمد و متناسب با اقلیم‌های گوناگون ارائه کنند.