ایستگاه بازیافت ثابت منطقه امیریه اصفهان ره اندازی شد

سه شنبه 23 آذر 1400 ساعت 10:50

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از راه‌اندازی ایستگاه بازیافت ثابت منطقه امیریه با هدف توسعه خدمات مدیریت پسماند در همه مناطق شهری خبر داد.

به منظور رفاه حال شهروندان اصفهانی و تسهیل فرآیند مدیریت پسماند خشک، ایستگاه بازیافت جدیدی در منطقه ۱۳ شهری راه‌اندازی شد.

غلامرضا ساکتی گفت: ایستگاه جدید بازیافت در خیابان چهارم امیریه واقع شده و شهروندان ساکن در این منطقه می‌توانند از این پس پسماندهای خشک شامل انواع پلاستیک، کاغذ و مقوا، فلزات و شیشه‌ها را به صورت تفکیک شده به این ایستگاه تحویل دهند تا ضمن دریافت هدایای ایستگاه، از طرح‌های تشویقی و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی سازمان در حوزه مدیریت پسماند نیز مطلع و بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر خدمات ایستگاه بازیافت اضافه کرد: ایستگاه‌های بازیافت همچنین به جعبه‌های ایمن مخصوص جز ویژه پسماندهای خانگی نیز مجهز شده است و شهروندان برای جمع‌آوری اقلامی مانند سر سرنگ، تیغ، ژیلت، باطری و لانست قندخون می‌توانند این جعبه‌ها را از ایستگاه دریافت کرده و پس از پر شدن مجدداً تحویل ایستگاه بازیافت دهند.

ساکتی با تأکید بر ضرورت افزایش مشارکت شهروندی به منظور ارتقای کیفیت سلامت و بهداشت جامعه، اضافه کرد: رسالت اصلی ایستگاه‌های بازیافت ایجاد بستر مناسب برای بهینه سازی مدیریت انواع پسماندهاست و تحقق این هدف تا حد زیادی به همراهی شهروندان با طرح‌های سازمان بستگی دارد و از این رو لازم است شهروندان اصفهانی ضمن همکاری با ایستگاه‌های بازیافت در زمینه تحویل پسماندهای خشک و پسماند ویژه، از تحویل پسماند به دوره‌گردها و عوامل غیرمجاز خودداری کنند تا بتوانیم به وضعیتی مطلوب در زمینه مدیریت پسماند دست یابیم.