زباله‌سوز ساری ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود/رصد روزانه نهضت پاکسازی مازندران

چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 19:52

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی در سال جاری برای پروژه زباله‌سوز ساری، گفت: این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پسماند ایران، مهدی رازجویان عصر امروز در نشست خبری با موضوع شتاب در نهضت پاکسازی مازندران با اشاره به دستور استاندار مازندران مبنی بر پاکسازی معابر و خیابان‌های شهری و نیز جاده‌های بین شهری استان از زباله اظهار کرد: این مهم  در دستور کار شهرداران و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت و تاکنون مشارکت در این بخش رضایت‌بخش بوده و باید این روند با مشارکت مردم، اصحاب رسانه و سایر سازمان‌های مردم نهاد، تداوم یابد.

وی با اعلام اینکه پاکسازی معابر شهری، روستایی و بین جاده‌ای با اولویت حفظ محیط زیست و احیای مواهب خدادادی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: از ملزومات توقف بیشتر مسافر در استان داشتن اماکن گردشگری عاری از زباله است.

معاون عمرانی استاندار مازندران از تداوم نهضت پاکسازی زباله در استان خبر داد و بر ضرورت فرهنگ‌سازی پاکسازی زباله از محیط زیست و نفش آن در کاهش تولید و انباشت زباله در شهرها و روستاها تاکید کرد.

این مسؤول با بیان اینکه ۲۸ مرکز دفن زباله با قدمت ۵۰ ساله در استان وجود دارد، گفت: طرح جامع پسماند در سال های قبل تدوین شده و ما این طرح جامع را ادامه دادیم و تلاش کردیم اعتبارات خوبی را در این خصوص هم جذب کنیم.

رازجویان از افزایش ۱۰ برابری اعتبارات زباله استان طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات به اتمام پروژه زباله سوز نوشهر و بهره برداری کمپوست تنکابن ختم شد.

وی با بیان اینکه برای زباله‌سوز ساری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شد که در روزهای آینده ۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری ساری تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: زباله‌سوز ساری ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران در حال ارائه خدمات ملی با اعتبارات استانی است، ادامه داد: در توزیع اعتبارات استان باید جمعیت شناور استان نیز مد نظر قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: هم اکنون نظام نامه پاکسازی استان از زباله در حال تدوین است که پس از تکمیل، به تمامی فرمانداران مازندران ابلاغ می‌شود و فرمانداران به صورت هماهنگ از تمام نیروها برای پاکسازی شهرها استفاده می‌کنند.

رازجویان بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: نهضت پاکسازی استان یک مانور نیست و باید به صورت مستمر انجام شود و ما در استان بصورت روزانه این مهم رصد می‌کنیم.