رفع مشکلات مدیریت پسماند در گناوه با جدیت دنبال شود

چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 14:10

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: مسئله پسماند با سلامت همه مردم مرتبط است و باید رفع مشکلات جمع آوری و دفن آن از مبدا تا مقصد از طرف تمامی دستگاه‌های مسئول با جدیت پیگیری شود.

به گزارش پسمند ایران به نقل از مهر، محمدتقی صفری ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست بر ترویج فرهنگ بهره برداری صحیح از زیست محیط در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مسئله پسماند با سلامت همه مردم مرتبط است و باید رفع مشکلات جمع آوری و دفن آن از مبدا تا مقصد از طرف تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول با جدیت پیگیری شود.

فرماندار گناوه افزود: آموزش‌های همگانی تفکیک از مبدا، اصلاحات سایت و محل دفن پسماند، تعیین پیمانکار و برخورد با متخلفان در دستور کار تمامی ارگان‌های متولی قرار گیرد.

وی گفت: مسئله پسماند در روستاهای شهرستان نیز همانند شهر پیگیری شود و انتظار می‌رود همه ادارات و دستگاه‌ها اجرایی در این ارتباط به نحو مؤثری برای اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد خود اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت پسماند شهرستان و ضرورت بهینه سازی وضعیت موجود ارائه کرد و افزود: لزوم انجام تفکیک از مبدا، پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر، استقرار نگهبانی و نصب تابلوهای شناسایی محل دفن، برق رسانی و تفکیک محل دفن زباله‌های عفونی از زباله‌های عادی، حفر ترانشه، دیوارکشی و ایجاد فضای سبز از جمله اصلاحاتی است که باید در حوزه پسماند شهرستان گناوه انجام پذیرد.

کامبیز عبدالهی گفت: دیگر مسئله مرتبط با موضوع پسماند، مراکز جمع آوری غیرمجاز پسماند در سطح شهر است که باعث می‌شوند پیمانکاران راغب به عقد قرارداد جمع آوری پسماند نشوند و لذا باید با این مراکز نیز برخورد شود.

در ادامه نشست که با حضور اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گناوه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بحث‌های کارشناسی درباره موضوع از طرف هر یک از حضار انجام شد.

در پایان به پاس زحمات و تلاش‌های مجموعه کارمندان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، لوح تقدیری از سوی شورای شهرستان گناوه توسط فرماندار این شهرستان به رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اعطا شد.