۶ سایت بازیافت پسماند خانگی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 14:21

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: برای جمع آوری و بازیافت پسماندهای خانگی مناطق شهری و روستایی ایجاد ۶ سایت در سطح این استان تعریف شده است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری فارس ، احد جلیلیان امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: ملت‌ها دنیا پذیرفته‌اند که بقای آن‌ها در گرو حمایت و حفاظت از محیط زیست این موهبت الهی است.

وی در خصوص معضل قره‌سو، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان سازمان حاکمیتی و نظارتی،  ناظر بر اجرای بحث آب، خاک و هوا است که در بحث ساماندهی رودخانه قره‌سو که از سنوات گذشته همچنان مطرح شده باید اعتباراتی به دستگاه‌های مرتبط تخصیص داده شود تا سازمان هم به عنوان ناظر عمل کند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل کمبود نزولات بارندگی و کاهش شدید دبی آب و عدم خودپالایی، آلودگی آب بالا رفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک‌چهارم فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه و مابقی نیز به دلیل نبود اعتبارات سازمان‌های ذی‌ربط در رودخانه رها می‌شود.

جلیلیان خاطرنشان کرد:  پیگیر اولیه کاری ما که یک خواسته به حق مردم هم است بحث ساماندهی قره‌سو است، چون مسیر رودخانه قره‌سو از داخل شهر می‌گذرد و بوی تعفن آن سبب آزار شهروندان می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به بحث مدیریت پسماندهای خانگی در سطح استان داشت و افزود: احداث ۶ مرکز بازیافت در استان پیش‌بینی شده است که واحد بازیافت شهر کرمانشاه فعال و پیگیری برای عملیات شده دو مرکز در شهرستان‌های قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب هم شروع شده است.