هر شهروند ارومیه‌ای روزانه ۷۴۰ گرم زباله تولید می‌کند

پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت 17:27

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در این شهر، هر فرد به طور متوسط روزانه ۷۴۰ گرم زباله تولید و توسط عوامل این سازمان جمع آوری و دفن می‌شود.

هادی بصاری گفت: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ تن پسماند عادی شهرارومیه و ۲۰۰ تن پسماند عادی شهر‌های اقماری و دهیاری‌ها به شعاع ۵۰ کیلومتر به صورت شبانه روزی وارد سایت نازلو می‌شود.

وی می گوید: برای جمع آوری پسماندهای شهری در ارومیه ۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه به کار گرفته می‌شود.

به گفته رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه طبق دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های موجود ایستگاه‌های موقت میانی جهت مدیریت زمان و هزینه ایجاد شده است تا ابتدا زباله‌های جمع آوری شده توسط ماشین آلات به این ایستگاه‌ها منتقل و سپس راهی محل دفن شود.

بصاری گفت: روزانه ۷۵۰ بار، ماشین آلات سبک و سنگین پس از جمع آوری زباله به ایستگاه‌های موقت مراجعه می‌کنند که این ایستگاه‌ها مانع از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک شهری می‌شود.


وی می گوید: در بخش جمع آوری پسماند‌های عادی ۲۵ درصد فرآیند به صورت مکانیزه و ۷۵ درصد به صورت نیمه مکانیزه است بنابراین جهت حرکت در مسیر مدیریت نوین پسماند نیازمند بهبود فرآیند حوزه‌های مختلف شامل جمع آوری و حمل و نقل جهت حرکت به سمت استاندار‌های جهانی هستیم.