نظافت و پاکسازی شهر در نخستین روز سال جدید انجام شد

دوشنبه 01 فروردین 1401 ساعت 18:59

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند از نظافت و پاکسازی ویژه شهر تهران در نخستین روز سال جدید خبر داد و توضیحاتی را در خصوص مشکلات مربوط به نظافت برخی از معابر در روزهای پایانی سال ارائه کرد.

به گزارش پسماند ایران، مسعود عابدی گفت: طی دوسال گذشته به دلیل پاندمی کرونا، میزان حضور مردم در مراکز خرید و بازارهای محلی به شدت کاهش یافته، اما امسال با فروکش کردن تعداد ابتلا به کرونا، شهروندان حضور گسترده‌ای در بازارها داشتند که این امر تا حدودی کار نظافت و رفت‌و‌روب معابر و محلات را با مشکل روبرو کرده بود. 

وی ادامه داد: البته این امر در دو روز پایانی سال اتفاق افتاد و حضور پررنگ دستفروشان و بساط‌گستران و همچنین علاقه مردم به خرید شب عید در برخی محلات پرتردد، اجازه فعالیت مناسب به ماشین‌های جمع‌آوری پسماند را نمی‌داد و این امر باعث شد نظافت شهر در بعضی معابر محلی به خوبی صورت نگیرد.

عابدی گفت: به محض حلول سال نو و خلوت‌تر شدن معابر، همکاران من دیشب تا صبح امروز به طور جدی وارد عمل شدند و چهره شهر را برای روز اول سال جدید به بهترین شکل ممکن تمیز و آراسته کردند تا شهروندان که برای دیدوبازدیدهای ویژه این ایام از خانه خارج می‌شوند، شاهد شهری در شأن خود و پایتخت کشور عزیزمان باشند.

وی در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های تهران همواره تمیزی و نظافت مثال‌زدنی شهر بوده و همکارانم با تلاش شبانه‌روزی و با همه توان در این مسیر گام برمی‌دارند تا نظافت و پاکی شهر تهران به عنوان جهانشهر الگوی جهان اسلام همچون همیشه مثال‌زدنی باشد چراکه این حق تمام شهروندان فهیم تهرانی است تا شهری زیبا، تمیز و پاکیزه داشته باشند.