شهر شیراز در روز جهانی زمین پاک

جمعه 02 اردیبهشت 1401 ساعت 19:29
شهر شیراز در روز جهانی زمین پاک

آموزش به عنوان مهمترین موضوع برای کاهش تولید پسماند و پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست  بایست سرلوحه فعالیتهای زیست محیطی قرار گیرد

به گزارش پسماند ایران، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز روز زمین پاک را روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست دانست.

خوشبخت گفت رشد جمعیت باعث افزایش مصرف کالاها و در نتیجه آن تولید انواع پسماند و آلودگی محیط زیست شده است و بشر امروزی بیش از هر زمان دیگر در تخریب محیط زیست نقش دارد
 وی افزود  پیشرفت علم و تولید انواع و اقسام محصولات برای رفع نیاز انسانها نباید عاملی برای تخریب محیط زیست و آلودگی خاک باشد  بلکه علم باید در خدمت محیط زیست نیز باشد.
او با اشاره  به شعار سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک، یکی از مهمترین منابع آلوده کننده خاک را  تولید و مصرف بیش از اندازه پلاستیکها اعلام نمود و بر کاهش مصرف پلاستیک ها و استفاده از سایر محصولات جاگزین تأکید نمود.
 خوشبخت در ادامه اظهار داشت آموزش به عنوان مهمترین موضوع برای کاهش تولید پسماند و پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست  بایست سرلوحه فعالیتهای زیست محیطی قرار گیرد و  نتیجه آن باید تغییر رفتار، سبک زندگی و تغییر نگرش انسان ها در جهت نگهداری بهینه محیط زیست باشد .
رئیس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به  اصل  ۵۰ ام  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی دانست و همه را درمقابل آن مسئول دانست و مشارکت و همراهی همگانی را برای داشتن زمین پاک و عاری از آلودگی ضروری برشمرد.
خوشبخت در پایان گفت سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با توجه به رسالت خود همه ساله اقداماتی در جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی مدیریت پسماند در مبدأ برای حفظ محیط زیست و زمین پاک انجام می دهد و امسال نیز آموزش در مدارس در قالب اجرای نمایش ، اجرای برنامه های پاکسازی با همکاری سمن ها و پاکبانان، توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی در زمینه مدیریت پسماند و تقدیر از فعالان زیست محیطی و پاکبانان را از مهمترین برنامه ها اعلام نمود.

۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک است. فلسفه نامگذاری روز زمین پاک، حفظ زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده هاست