تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در شبکه فاضلاب/ یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان

شنبه 10 اردیبهشت 1401 ساعت 06:21

مدیر آبفا کلانشهر اهواز با اشاره به تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در شبکه فاضلاب، گفت: مشکلاتی مهمی طی مدت لایروبی‌ها و اصلاح و تعویض شبکه فاضلاب در سطح کلانشهر اهواز داشته ایم.

دشتی زاده می گوید: موضوع تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در شبکه فاضلاب مشکل مهمی است که تاثیر بسزایی در بروز پس زدگی فاضلاب و آبگرفتگی‌ها دارد، لذا از شهروندان فهیم اهوازی درخواست می‌شود، نسبت به حفظ و نگهداری شبکه فاضلاب ساعی و دغدغه‌مند باشند.

وی ادامه داد: ساکنین مناطق مختلف برای تردد به ویژه در فصول بارندگی دچار مشکل می‌شوند، بطوری که همواره گزارشات متعدد از آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب به مجموعه آبفا اهواز می‌رسد.

دشتی زاده در پایان گفت: پس از اتمام لوله گذاری، کلیه عملیات زیر سازی، پاکسازی و آسفالت نیز برعهده آبفا بوده و موضوع خرابی خیابان و ایجاد مشکل در تردد شهروندان که معمولا پس از اتمام پروژه‌های اینچنینی بوجود می‌آمد را نخواهیم داشت.

از مهمترین مشکلاتی که در سطح کلانشهر اهواز وجود دارد، انشعابات غیر مجاز است که منجر به افت فشار و کاهش کیفیت آب شرب در برخی مناطق سطح شهر می‌شود.

باید توجه داشت بخشی از مشکلات به عدم توجه به موضوع انشعابات غیر مجاز باز می‌گردد، لذا همواره تقاضا شده شهروندان در این مقوله با احساس مسوولیت و برای حفظ آرامش و سلامت خانواده‌های خود، با مشاهده این دست موارد، به مجموعه آبفا اهواز اطلاع دهند تا کمتر شاهد بروز چنین مشکلاتی باشیم.