راه‌اندازی خطوط سوم و چهارم کارخانه کود آلی لاکان برای پردازش هزار تن زباله

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 ساعت 18:05

 با راه‌اندازی دو خط سوم و چهارم کارخانه کودآلی لاکان و با دو شیفت کاری مجموعا هزار تن زباله و پسماند مورد پردازش قرار خواهد گرفت.

به گزارش پسماند یران به نقل از خبرگزاری شبستان، «اسدالله عباسی» امروز (دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ) در برنامه میز اقتصادی با موضوع مدیریت پسماند به مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در دفنگاه زباله سراوان رشت اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه بین هزار تا هزار و ۱۰۰ تن زباله در این دفنگاه انباشت می‌شود.

استاندار گیلان بازدید وزیر کشور از سایت لاکان و تاکیدات رئیس جمهور برای حل معضل دفنگاه زباله سراوان را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: بعد از دستور وزیر کشور و تاکید رئیس جمهور در خصوص بهسازی و ساماندهی زباله سراوان نسبت به اورهال دو خط پردازش و بازیافت زباله با ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ اقدام کردیم.

عباسی با تاکید بر اینکه لندفیل سراوان باید بسته شود و این دفنگاه دیگر گنجایش پذیرش زباله را ندارد تصریح کرد: با یک پیمانکار جدید هم قرارداد منعقد کردیم و این پیمانکار به ما وعده داده تا یکماه آینده خط شماره ۳ کارخانه کود آلی را با ظرفیت ۲۵۰ تن و تا دو ماه دیگر خط شماره چهار را با ظرفیت ۲۵۰ تن مجموعا به مقدار ۵۰۰ تن تحویل داده شود.

وی تصفیه شیرابه و تبدیل آن به آب مورد نیاز بخش کشاورزی را از دیگر اقداماتی که در سراوان باید انجام بگیرد خواند و ادامه داد: در صورت راه اندازی دو خط سوم و چهارم، و در دو شیفت کاری مجموعا هزار تن زباله و پسماند مورد پردازش قرار خواهد گرفت همچنین نیروگاه زباله سوز هم پیش‌بینی شده و قرارداد اولیه آن در حال انعقاد است.

استاندار گیلان اذعان کرد: طبق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان گیلان، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند گیلان اختصاص داده شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای ساماندهی پسماند سراوان و اورهال خطوط پردازش زباله کارخانه کود آلی به حساب شهرداری رشت واریز شده است.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در بحث تخصیص اعتبارات پسماند وجود ندارد خاطرنشان کرد: تنها مشکل ما برای رهایی از معضل پسماند گیلان بحث مدیریت بود که حلش کردیم از طرفی برای اولین بار در تاریخ ۳۸ سال اخیری که همه آمدند و قول دادند و حرف زدند و راهکار عملی برای حل معضل پسماند و زباله سراوان نداشتند ما آمدیم و برنامه‌ای عملیاتی را پیاده‌سازی کردیم.