مدیریت پسماند مراکز درمانی با بهره‌برداری از سامانه جدید

یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 ساعت 18:57
مدیریت پسماند مراکز درمانی با بهره‌برداری از سامانه جدید

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری گفت: جهت تسهیل همکاری پزشکان و سازمان مدیریت پسماند، سامانه‌ای توسط کارشناسان سازمان فاوا طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده است. پزشکان ساروی می‌توانند با ورود به این سامانه مطابق رویه جاری، پسماند مراکز درمانی خود را مدیریت و آماده تحویل کنند.

به گزارش پسماند ایران، «عباس غفوری» امروز یکشنبه_ هجدهم اردیبهشت‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح تفکیک زباله از مبدا تاکنون، بیش از ۲۸۴۷ تن زباله خشک جمع‌آوری شده و پیش‌بینی ما برای جمع‌آوری زباله خشک تا پایان سال جاری ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن است.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن زباله در سطح شهرستان ساری جمع‌آوری می‌شود، افزود: از این میزان، ۵۰ تن مربوط به زباله‌های روستاهای اطراف ساری است که زباله ۶۵ درصد آن مواد غذایی، ۲۰ درصد مواد خشک و ۱۵ درصد مربوط به سایر انواع زباله‌ها است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری آموزش را لازمه اجرای طرح تفکیک زباله در شهر عنوان و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون، هشت هزار نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دو هزار دانش‌آموز در شهر ساری آموزش دیده‌اند. بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت هستند و از مردم فهیم ساری درخواست می‌شود با رعایت اصول بهداشتی و تفکیک زباله خشک از تر همکاری بیشتری با سازمان داشته باشند.

غفوری تصریح کرد: به‌منظور حفظ سلامت عموم شهروندان و محیط‌زیست در برابر اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی، اطمینان از مدیریت اجرایی ضابطه‌مند و ایجاد رویه‌ای مناسب و منظم برای حمل و دفع پسماندها، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری عهده‌دار مسئولیت این امر است.

وی گفت: جهت تسهیل همکاری پزشکان و سازمان مدیریت پسماند، سامانه‌ای توسط کارشناسان سازمان فاوا طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده است که پزشکان ساروی می‌توانند با ورود به این سامانه مطابق رویه جاری، پسماند مراکز درمانی خود را مدیریت کرده و آماده تحویل کنند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری افزود: پزشکان ساروی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری به آدرس Sari.ir/Pasmand به بخش قرارداد پسماند پزشکی مراجعه کنند.