آغاز توزیع جعبه‌های ایمن بین ۲۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی

سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 12:24
آغاز توزیع جعبه‌های ایمن بین ۲۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع ۲۵ هزار جعبه ایمن جهت ذخیره‌سازی پسماندهای خطرناک خانگی بین دانش‌آموزان این شهر خبر داد.

پسماند ایران، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: به‌منظور فرهنگ‌سازی تفکیک انواع پسماندها، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اقدام به توزیع جعبه‌های ایمن جهت ذخیره‌سازی جزء ویژه پسماند خطرناک خانگی بین دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی کرده است.

وی با اشاره به اهداف این طرح توزیع جعبه‌های ایمن، افزود: آشناسازی دانش‌آموزان و در ادامه خانواده‌ها با مفاهیم مرتبط با مدیریت پسماند و به طور خاص شناخت جزء ویژه پسماندهای خانگی و در نتیجه جداسازی و ذخیره‌سازی آن در جعبه‌های ایمن به منظور مدیریت اصولی و جلوگیری از انتشار آلودگی و عوامل بیماری‌زای ناشی از آن در محیط زیست، از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بحث آموزش باید از ظرفیت تمام سازمان‌ها و نهادها استفاده کرد، ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۶۰۰ جعبه ایمن از طریق مدارس شهر اصفهان، مراکز بهداشت و ایستگاه‌های بازیافت سطح شهر بین شهروندان توزیع شده است که در این دوره نیز با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش تعداد ۲۵ هزار جعبه ایمن بین دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه توزیع جعبه‌های ایمن همراه با برگزاری دوره‌های آموزشی انجام شد، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی توسط مسئولان آموزش سازمان ویژه کارشناسان بهداشت مدارس برگزار شده است تا آموزش‌های لازم در خصوص خطرات ناشی از پسماندهای ویژه خانگی و نحوه استفاده از جعبه‌های ایمن به دانش‌آموزان از طریق این کارشناسان ارائه شود.

ساکتی خاطرنشان کرد: مخلوط شدن جزء ویژه پسماندهای خانگی از جمله تیغ، ژیلت، سرسرنگ و لانست قند خون با سایر پسماندها، مخاطرات بسیاری از جمله تهدید بهداشت و سلامت عمومی را به همراه دارد که مدیریت این پسماندها از مبدا، خطرات احتمالی آن را کاهش می‌دهد.