خرید سبز یکی از راهکاری سبک زندگی پایدار و دوستادر محیط زیست

سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 18:23
خرید سبز یکی از راهکاری سبک زندگی پایدار و دوستادر محیط زیست

با استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست در کسب و کار خود می توانید شهرت خوبی را به دست بیاورید.

راهکار دیگر برای اینکه یک سبک زندگی‌ پایدار داشته باشید این است که عادت‌های خرید سازگار با محیط زیست را در خود نهادینه کنید. به عنوان مثال بهتر است قبل از خرید همواره از خود این سوال را بکنید که واقعاً چقدر نیاز دارید که محصول جدیدی را خریداری کنید. باید مطمئن باشید که محصول جدید مورد استفاده طولانی مدت شما قرار خواهد گرفت. اگر این اصل را رعایت کنید بدانید که کمک بزرگی به کاهش زباله‌های تولیدی کرده‌اید.

مورد بعدی این است که بتوانید عمده خرید کنید. خرید عمده نه تنها یک حرکت پایدار است، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما نیز می شود. استفاده از قدرت نفوذ اجتماعی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای برانگیختن رفتارهای طرفدار محیط‌ زیست در مصرف نیز است. در تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، به خریداران آنلاین در یک پلتفرم فروش آنلاین اطلاع دادند که افراد دیگر نیز در حال خرید محصولات سازگار با محیط زیست میباشند. همین امر، منجر به افزایش ۶۵ درصدی در حداقل یک خرید پایدار شد. یا مثلاً به افرادی که از بوفه غذا تهیه می کردند گفتند که به صورت نرمال ظرف غذای‌شان را می توانند بیش از یک بار پر کنند. این اتفاق باعث شد که ضایعات غذا تا حدود ۲۱ درصد کاهش پیدا کند.

برای خرید عمده باید یک برنامه‌ریزی مرتب داشته باشید. اگر با برنامه ریزی جلو روید، در کاهش مصرف سوخت و تعداد رفت و آمد به فروشگاه نیز برنامه ریزی کرده اید. نکته بعدی این است که بهتر است روی محصولات با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنیم. چرا که محصولات ارزان اکثراً طول عمر زیادی ندارد. در حقیقت می‌توان گفت که برخی از این محصولات ارزان قیمت می تواند حتی یکبار مصرف نیز به حساب بیایند. بیشتر بخوانید. 

 محصولات دوستدار محیط زیست خرید کنید

در حال حاضر هیچ قانون ایا اعزامی برای خرید پایدار و داشتن سبک زندگی پایدار وجود ندارد. اما با خرید پایدار شما می‌توانید تاثیر خود را بر محیط زیست کاهش داده و در جامعه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنید. همچنین با استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست در کسب و کار خود می توانید شهرت خوبی را به دست بیاورید.

مزایای خرید محصولات دوستدار محیط زیست در کسب و کار 
خرید محصولات دوستدار محیط زیست از طرق زیر می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد:

 ۱- باعث کاهش هزینه ها، مواد اولیه، تجهیزات و هزینه های جاری میشود. برای مثال، کاهش حجم زباله‌های مصرفی باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی میشود. همچنین اگر از محصولات و خدماتی که انرژی و آب کمتری مصرف می کنند استفاده می کنید، می توانید قبوض آب و برق خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. 

۲- شهرت خود را در میان کارکنان، مشتریان و عموم مردم به دلیل “انجام کار درست برای محیط زیست” بهبود بخشید.

۳ – می توانید به راحتی وام دهندگان یا سرمایه‌گذارانی که بر اساس اصول زیست محیطی کار می کنند را جذب کنید.

۴- وقتی که شما سبک کسب و کار پایدار را انتخاب میکنید، میتوانید گاهی اوقات است از کمک هزینه سرمایه برای کارخانه و تجهیزاتی که برای تجارت خود خریداری می کنید، استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر از اینکه چه نوع محصولات سازگار با محیط زیست هستند اینجا را کلیک کنید.