پسماند خشک تحویل دهید، تحت پوشش بیمه قرار بگیرید

چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 06:32
پسماند خشک تحویل دهید، تحت پوشش بیمه قرار بگیرید

مدیریت پسماند شهرداری تهران از راه‌اندازی سه واحد پسماند بیمه در پایتخت خبر داد و اعلام کرد از این پس شهروندان تهرانی می‌توانند در ازای تحویل پسماند خشک به غرف مربوطه، از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

به گزارش پسماد ایران، شادی مالکی ، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند با تفکیک پسماند‌های قابل بازیافت همچون کاغذ، شیشه، پلاستیک، باطری و ... و تحویل آن به مجموعه‌های دریافت پسماند خشک مستقر در سطح شهر، از مزایای طرح پسماند بیمه شامل دریافت انواع بیمه‌نامه‌های آتش سوزی منازل، کسبه، مجتمع‌های مسکونی و اداری همچنین بیمه مسوولیت مدیر ساختمان و آسانسور، بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: با ارائه مبلغ هزار تومان پسماند قابل بازیافت، حمایت بیمه تا میزان دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان صورت خواهد پذیرفت؛ این بیمه‌ها حوادثی مانند آتش سوزی، زلزله، انفجار و صاعقه را تحت پوشش قرار می‌دهند.
مالکی با اشاره به غرفه‌های بازیافت، پسماند مارکت‌ها، مراکز گلماند، پسماند ورزش و کارواش پسماند به عنوان مراکز تحویل پسماند خشک، خاطرنشان کرد: در کنار طرح تشویقی مذکور، شهروندان تهرانی می‌توانند با مشارکت در طرح تفکیک پسماند از مبدا، بیمه‌نامه شخص ثالت و بدنه را نیز با شرایط اقساط ویژه دریافت کنند.
وی به افتتاح ایستگاه پسماند بیمه در متروی شادمان و در مجموع راه‌اندازی سه واحد پسماند بیمه در پایتخت اشاره کرد و افزود: در این طرح ابتکاری، شهروندان به منظور دریافت خدمات بیمه‌ای، دیگر نیاز به پرداخت هزینه ندارند و با تحویل پسماند‌های خشک به مراکز مربوطه، بیمه رایگان دریافت خواهند کرد.
معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند در انتها ضمن ابراز خرسندی از اقبال عمومی نسبت به طرح تشویقی ارائه پسماند خشک که با هدف ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا طی ماه‌های گذشته در سطح پایتخت به اجرا درآمده است، یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این طرح می‌توانند با شماره تلفن ۶۷۴۵۱ تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.