انبارهای ضایعاتی بجنورد ساماندهی می شوند 

سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 17:50
انبارهای ضایعاتی بجنورد ساماندهی می شوند 

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی گفت: حدود ۷۰ انبار ضایعاتی در مرکز استان شناسایی شده و قرار است فعالیت آنان به خارج از شهر منتقل شود.

پسماند ایران، هادی قربانی اظهار داشت: این انبارهای ضایعاتی، بدون دریافت مجوز قانونی از شهرداری فعالیت دارند که البته با انتقاد و گلایه شهروندان روبه رو است از این رو باید به خارج از شهر منتقل شوند.

وی افزود: بعضا شکایت شهروندان منجر به تشکیل پرونده هایی در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون برای این ابنارها شده است و در سال گذشته هم ۲ انبار در بجنورد جمع آوری شد اما مابقی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. 

وی گفت: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی، زمین به وسعت پنج هکتار شناسایی و جانمایی شده است و در این باره استعلام از ۱۵ دستگاه دریافت شده است، اکنون منتظر دریافت پاسخ استعلام از راه و شهرسازی استان هستیم تا شرایط برای آماده سازی زمین مهیا شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی گفت: کار آماده سازی زمین برای انتقال انبارهای ضایعاتی بجنورد یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این رقم در بودجه شهرداری پیش بینی شده است. 

پسماندها یکی از عواملی است که موجب آلودگی محیط زیست شده و مدیریت صحیح و بهداشتی آن نقش مهمی در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه دارد و زیان های ناشی از عدم مدیریت بهداشتی زباله، متوجه سلامت انسان و دیگر موجودات زنده است.

بر اساس اعلام مسوولان، ترکیب تولید پسماند در ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است در ایران حدود ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، تر و ۳۰ درصد خشک است اما در اروپا ۳۰ درصد پسماندها تر و ۷۰ درصد خشک است.