فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید در کرج نهادینه شود

سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 15:47
فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید در کرج نهادینه شود

شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله‌های خشک شامل اشیای فلزی، شیشه و مشتقات کارتن و کاغذ و تحویل آن به پیمانکاران به حفظ محیط زیست محل زندگی خود کمک کنند.

پسماند ایران : رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان این کلان‌شهر، گفت: سال گذشته بیشترین میزان تولید زباله در کرج مربوط به منطقه شش شهرداری بوده است.
محمدرضا خسروی اظهار کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و گرفتن آب زباله‌های خانگی در منزل، ضمن کاهش تولید زباله و شیرابه و کمک به حفظ محیط زیست، باعث کاهش هزینه‌های نگهداشت شهر می‌شود و مدیریت شهری را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندهای جمع‌آوری شده حاصل رفت و روب معابر سطح شهر، زباله‌های خانگی و تجاری است، افزود: در سال گذشته کمترین میزان زباله مربوط به منطقه ۱۰ شهرداری کرج بوده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله‌های خشک شامل اشیای فلزی، شیشه و مشتقات کارتن و کاغذ و تحویل آن به پیمانکاران به حفظ محیط زیست محل زندگی خود کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدا باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید زباله خواهد شد که حجم قابل‌توجهی را شامل می‌شود و مدیریت شهری را در ارائه خدمات مطلوب و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی کمک خواهد کرد.