اصلاح قانون مديريت پسماند به ويژه در حوزه سرمايه‌گذاری و مشاركت بخش خصوصی

یکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت 00:09

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اصلاح قانون مديريت پسماند به‌ويژه در حوزه سرمايه‌گذاری و مشاركت بخش خصوصی شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از شیرازه، افسانه خواست‌خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد با اشاره به ۳ موضوع اساسی با محوريت كارگروه تخصصی مديريت پسماند، شامل اصلاح قانون مدیریت پسماند، آیین نامه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشك و دستورالعمل اجرایی مدیریت و کنترل جمعیت حيوانات، بيان كرد: در حالی‌كه قانون تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی را مکلف به همكاری و شرح وظيفه كرده اما متاسفانه چون ضمانت اجرايی در اين باره وجود ندارد بعضا شاهد عدم حضور و همکاری دستگاه‌های متولی و يا نامشخص بودن اقدامات آنها هستيم.

وی افزود: بهترین اصلاح کننده در این حوزه پسماند، مدیران مجموعه کلانشهرها در حوزه پسماند هستند، چرا كه هم دارای دانش هستند و هم در حوزه اجرا حرف برای گفتن دارند.


خواست خدایی با ابراز اميدواری از اینکه در اين نشست آيين‌نامه‌های مشابه به بحث و بررسی گذاشته شود، عنوان کرد: شهرداری شيراز و مجموعه سازمان مدیریت پسماند پيگير اقدامات نوين در بخش برون‌سپاری، سرمایه‌گذاری و جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک و همچنین آموزش شهروندان در اين حوزه هستند و تلاش جدی دارند.


  عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز مجددا خواستار اصلاح قانون مديريت پسماند به ويژه در حوزه سرمايه‌گذاری و مشاركت بخش خصوصی شد.