مدیریت پسماند و تبدیل به انرژی های نو از مشکلات مازندران است

یکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت 00:15

سرپرست حفاظت محیط زیست مازندران، پسماند، مدیریت و تبدیل آن به انرژی های نو را از مهمترین مشکلات و مسائل فراروی استان برشمرد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری مهر، عطاالله کاویان پیش ازظهر شنبه در نشست با سفیر فنلاند با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همچنین در زمینه محیط زیست و اهمیت حفاظت از عرصه‌های زیستی نیز پتانسیل بالایی دارد.

وی افزود: مناطق با ارزش بالای زیست محیطی در قالب مناطق چهارگانه شامل پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده، مدیریت می‌شوند و زیست بوم‌های متعدد و متنوعی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار گونه گیاهی منحصربفرد و هزار و ۱۰۰ گونه جانوری متنوع را در کشور داریم، گفت: تراکم جمعیت بالا و توسعه سکونتگاه‌ها، توسعه راه‌های ارتباطی، خدمات و صنایع و آلاینده‌ها را در مازندران طی دهه‌های اخیر شاهد هستیم.

کاویان یادآور شد: یکی از مشکلات در استان مازندران پسماندها و مدیریت و تبدیل آن به انرژی‌های پایدار است و تمایل داریم از تجربیات فنلاند در این زمنیه استفاده کنیم زیرا این کشور در لیست کشورهای دوستدار محیط زیست قرار دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید براینکه تمایل داریم در برنامه‌های آتی مشترک، درباره منابع آبی و تالاب‌ها، همکاری‌های مشترکی با فنلاند داشته باشیم، گفت: همچنین تمایل داریم از تجربیات فنلاند در زمینه جنگل‌ها را استفاده کنیم.