تعمیرات اساسی در تصفیه خانه شیرابه سراوان و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت آن

پنجشنبه 02 تیر 1401 ساعت 16:06

علوی تصفیه خانه شیرابه و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: دبی ورودی شیرابه در مدفن زباله سراوان حدود سه لیتر بر ثانیه است و فرآیند لوله‌گذاری جمع‌آوری شیرابه در لندفیل سراوان انجام شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری شبستان، «سید امیرحسین علوی» امروز (پنج شنبه، ۲ تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی هایی که از قبل صورت گرفت بود شهرداری پوشاندن جبهه بالای مدفن سراوان را نزدیک به پنج هکتار اجرا کرد. 
 
شهردار رشت اورهال تصفیه خانه شیرابه و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت آن را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: دبی ورودی شیرابه در مدفن زباله سراوان حدود سه لیتر بر ثانیه است و فرآیند لوله‌گذاری جمع‌آوری شیرابه در لندفیل سراوان انجام شد.
 
علوی اذعان کرد: در هفته آینده بهسازی پروژه سراوان و احداث حوضچه‌های آن انجام خواهد شد و در حال مذاکره با صاحبان ایده هستیم تا در آینده مجموعه زباله دپو شده سراوان را بازیافت کرده و حذف کنیم که این کار نیازمند تکمیل زنجیره مدیریت پسماند است.  
 
وی با تاکید بر اینکه در حوزه کارخانه کود آلی و مشکل موجود در قراردادهای گذشته آن در حال حاضر و فصل چالش‌ها هستیم اذعان کرد: دو خط جدید کارخانه کود آلی گیلان حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین توانستیم با انجام رایزنی‌های فراوان آخرین اختلافات خود را با شرکت پیمانکار حل کنیم.
 
شهردار رشت با بیان اینکه روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن زباله روزانه توسط دو خط یک و دو کارخانه کود آلی پردازش میشود خاطرنشان کرد: برای احداث کارخانه زباله سوز ۶۰۰ تنی مشاوری را برای حل مشکل اخذ کردیم و برای تکمیل زنجیره مدیریت زباله در رشت نیازمند تکمیل این پروژه و تخصیص اعتبارات آن هستیم تا در موعد ۲۵ ماهه وارد فاز بهره‌برداری شود.