برپایی جشن «لبخند و برادری» با موضوع مدیریت بهینه پسماند

دوشنبه 20 تیر 1401 ساعت 07:26

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند گفت: جشن لبخند و برادری با محوریت موضوعات آموزش و مدیریت پسماند با همکاری مناطق 22 گانه همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

به گزارش پسماند ایران، محمد کیخا گفت: با توجه به فرارسیدن اعیاد مبارک قربان و غدیر و‌ بزرگداشت دهه امامت و ولایت، این سازمان با همکاری و مشارکت مناطق ۲۲گانه شهرداری برنامه‌های مفرحی را به منظور آموزش مفاهیم پسماندی و مدیریت بهینه پسماند در دستور کار دارد.

وی در این رابطه گفت: در راستای ایجاد اوقات شاد و مفرح برای شهروندان تهرانی و با هدف افزایش میزان آگاهی آنان در خصوص آداب شهروندی و ارتقای فرهنگ مدیریت بهینه پسماند، سازمان مدیریت پسماند با بهره‌گیری از گروه‌های هنری و کارشناسان آموزش‌های شهروندی اقدام به برگزاری جشن‌هایی در محلات مختلف مناطق خواهد کرد.

 کیخا تصریح کرد: این جشن‌ها شامل برنامه‌هایی چون اجرای موسیقی سنتی، نمایش عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان، موسیقی پاپ، اجرای سرود و برگزاری مسابقه است که در خلال این برنامه‌ها کارشناسان آموزش‌های شهروندی، شهروندان را با مباحثی چون خرید سبز، تفکیک پسماند در مبدأ و تولید کمپوست خانگی و ... آشنا کرده و در مسیر افزایش سطح آگاهی آنان گام‌های موثری برخواهند داشت.

شایان ذکر است؛ این جشن‌ها از 18 تیرماه تا چهارم مرداد ماه در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود.