اجرای ۵ ویژه‌برنامه در اصفهان به مناسبت روز بدون پلاستیک

سه شنبه 21 تیر 1401 ساعت 15:41
اجرای ۵ ویژه‌برنامه در اصفهان به مناسبت روز بدون پلاستیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای چندین ویژه‌برنامه با هدف آموزش شهروندان در خصوص معضلات پسماندهای پلاستیکی و آشنایی با راهکارهای کاهش تولید این پسماندها به مناسبت روز بدون پلاستیک خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: جنگ فرهنگی، آموزشی شهروندی ویژه عموم شهروندان ساکن در منطقه ۱۵ با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت خدمات شهری این منطقه، روز بیست‌ویکم تیرماه در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان مسجد علی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار شد.

وی افزود: از بخش‌های مختلف این برنامه می‌توان به گذر آموزشی و نمایش پوسترهایی با محوریت مدیریت پسماند، کارگاه نقاشی با محوریت مدیریت پسماند برای کودکان، مسابقه ویژه کودکان و بزرگسالان و توزیع کتاب‌های پاکیمن و تبدیل شوندگان با عنوان "پاکیمن و پسماندهای پلاستیکی" به کودکان جهت افزایش آگاهی آنها در خصوص پسماندهای پلاستیکی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: کارگاه آموزشی دوخت کیسه‌های پارچه‌ای در منطقه ۱۴ شهرداری برنامه دیگری است که در راستای آموزش و ترغیب استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی برگزار می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی فرهنگی در بازارهای روز کوثر خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در روزهای بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیرماه در بازارهای روز کوثر شماره ۱۴ (بلوار شفق) و شماره پنج (همدانیان) از ساعت ۱۲ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

ساکتی گفت: جانمایی و استقرار ایستگاه آموزشی، توزیع محصولات فرهنگی و جعبه‌های ایمن مخصوص ذخیره‌سازی پسماند ویژه خانگی، اجرای نمایش پرفورمنس، توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای، پخش پادکست آموزشی و تکمیل فرم سنجش اثربخشی فعالیت‌های آموزشی انجام شده از بخش‌های مختلف این برنامه است.

وی ادامه داد: پاکسازی ورودی جنوب غرب اصفهان با همکاری معاونت خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری از کیسه‌های پلاستیکی رها شده در طبیعت با همکاری نوجوانان همیار محیط زیست و جمعیت حمایت از کودکان کار مهر زنده‌رود، در روز بیست‌ودوم تیرماه از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری است.

 
کد خبر 587630