نخستین شهرک بازیافت کشور در سمنان توسعه می یابد

یکشنبه 26 تیر 1401 ساعت 11:38
 نخستین شهرک بازیافت کشور در سمنان توسعه می یابد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از توسعه نخستین شهرک بازیافت کشور در این شهر خبر داد.

پسماند ایران : مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از پیگیری ایجاد فاز دوم شهرک بازیافت (اولین شهرک بازیافت کشور) خبر داد و اظهار کرد: برای ایجاد صنایع تبدیلی بازیافت نیز اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: شهرک بازیافت سمنان به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شهرک در حوزه جمع‌آوری پسماندها در کشور، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد و فعالیت این شهرک، تأثیر بسیار زیادی در بهبود سیمای بصری شهر و ساماندهی مراکز بازیافت حاشیه و درون‌شهر داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در این شهرک بیست هکتاری ۱۱۰ غرفه ضایعات مختلف را در گروه‌های آهن‌آلات، کاغذ و کارتن و پلاستیک و ظروف پت جمع‌آوری می‌کنند.

اعوانی با اشاره به پیگیری ایجاد فاز دوم شهرک بازیافت، اضافه کرد: مساحت فاز دوم ۲۰ هکتار می‌باشد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی شاهد دستیابی و گسترش صنایع تبدیلی در فاز سوم بیست هکتاری شهرک باشیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: جمع‌آوری و ساماندهی یک‌هزار و ۱۷۰ تن پسماندهای خشک، جمع‌آوری و امحای ۹ هزار تن زباله تَر و جمع‌آوری و امحای ۱۳۵ تن زباله عفونی از عمده‌ترین فعالیت‌های کارکنان سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان در سه ماهه اول سال جاری بوده است.