سایت پسماند نخاله‌های ساختمانی در مهاباد احداث می‌شود

یکشنبه 02 مرداد 1401 ساعت 19:41

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: سایت پسماند نخاله‌های ساختمانی در راستای مدیریت و جلوگیری از توزیع پراکندگی آن در این شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش پسماند ایران به نقل از ایرنا، سلیمان پاکزاد روز سه‌شنبه در جلسه پسماند افزود: دپوی نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر و پراکندگی آن در برخی از مناطق، سیمای شهر را نازیبا کرده و براین اساس مکان‌یابی برای احداث یک سایت ویژه این مواد در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها سایت مجاز دپوی نخاله‌های ساختمانی در منطقه سیدآباد بوده و دور ریختن و تردد هرگونه ضایعات ساختمانی با همکاری نیروی انتظانی پیگیری خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: تمکیل زیرساخت های سایت مشترک مهاباد و میاندوآب هم برای مدیریت شیرابه و همچنین فنس کشی اطراف آن توسط شهرداری ها این ۲ شهرستان در جال انجام است و انتظار داریم تا پایان نسبت به راه اندازی کامل آن اقدام شود.

پاکزاد اظهار کرد: هم اکنون واگذاری زمین سایت پسماند مشترک مهاباد و میاندوآب با همکاری منابع طبیعی انجام شده و از پاییز سال گذشته زباله های سطح شهر به آن مکان منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: زیرسازی‌های لازم از جمله فنس کشی و هدایت شیرآبه هم اکنون در دست اقدام است و زباله های سایر روستا نیز در ازای پرداخت هزینه به آنجا منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجم زیادی از نخاله های ساختمانی در ورودی ها و مناطق مختلف شهر مهاباد علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب اعتراض شهروندان نیز شده است.