جمع آوری ۱۲۰۰تن زباله خشک ویژه ایام سوگواری محرم

سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 14:25

در نزدیکی هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها که نذری  توزیع و عزاداران پزیرایی می کردند  ، به صورت آماده باش و با تمام توان و تجهیزات نسبت به رفت و روب شهر اقدام شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری برنا؛ علیرضا برزگرمرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 14 تهران در این باره گفت :نیروهای حوزه خدمات شهری شهرداری  بعد از اتمام مراسم های ویژه تاسوعا و عاشورا ، نخاله های به جا مانده از بازسازی خیمه های نمادین واقعه کربلا همچنین  ظروف یکبار مصرف احسان و نذری های توزیعی  را جمع آوری کردند.

وی با اشاره به پاکسازی  مسیرها و معابر دارالمومنین تهران، افزود: بویژه در نزدیکی هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها که نذری  توزیع و عزاداران پزیرایی می کردند  ، به صورت آماده باش و با تمام توان و تجهیزات نسبت به رفت و روب شهر اقدام شد.

برزگر مرادی با اشاره به جمع آوری زباله، حمل نخاله و تخلیه سطل های زباله  تا پایان ماه محرم به منظور رفاه شهروندان و جلوگیری از آلودگی های محیطی ، افزود:بر این اساس دردهه اول شب های ماه محرم  و مراسم تاسوعا و عاشورا نیز کارگران پسماند نسبت به جمع آوری بیش از1200کیلوگرم پسماند خشک همراه  با توزیع  50 کیلوگرم کیسه زباله  بین هیئت ها و ایستگاه های صلواتی اقدام کردند.

برزگر مرادی در پایان یادآور شد: در کنار فعالیت کارگران خدوم در طول شبانه روز در محله ها، بیش از 120پاکبانان ویژه این فعالیت همچنان در حالت آماده باش  هستند و تا پایان مراسم ویژه این ایام در روزهای آتی،  نسبت به رفت وروب و پاکسازی معابر و مسیرهای منتهی به مکان های مذهبی اقدام لازم را انجام می دهند.