تکمیل چرخه مدیریت پسماند در اهواز

شنبه 05 شهریور 1401 ساعت 12:03
تکمیل چرخه مدیریت پسماند در اهواز

با اقدامات انجام شده به‌زودی شاهد بهره‌برداری از سلول شماره دو سایت صفیره خواهیم بود تا دفن اصولی و بهداشتی زباله را بیشتر و بهتر از قبل داشته باشیم.

پسماند ایران : معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها در تمام مناطق این کلان‌شهر، گفت: سلول شماره دو صفیره و کارخانه پردازش، دو پروژه زیرساختی مدیریت پسماند است که چرخه مدیریت پسماند، شامل جمع‌آوری، انتقال و پردازش را تکمیل می‌کند.
علی‌اصغر اسدالهی : با اقدامات انجام شده به‌زودی شاهد بهره‌برداری از سلول شماره دو سایت صفیره خواهیم بود تا دفن اصولی و بهداشتی زباله را بیشتر و بهتر از قبل داشته باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سایت صفیره، تعمیر و بازسازی مرکز پردازش زباله است که این مرکز نیز به‌زودی و با بهره‌برداری آن در مدار و چرخه بازیافت زباله قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با بیان اینکه سلول شماره دو صفیره و کارخانه پردازش، دو پروژه زیرساختی مدیریت پسماند است که چرخه مدیریت پسماند، شامل جمع‌آوری، انتقال و پردازش را تکمیل می‌کند و انتظار می‌رود با تلاش‌های صورت گرفته و اعتبارات تخصیص داده شده، کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها، اضافه کرد: در این خصوص خبرهای خوبی برای شهروندان خواهیم داشت، این طرح به صورت پایلوت در سطح منطقه هشت شهرداری اهواز در پنج ماه گذشته اجرا شده است و در حال حاضر وارد فاز برنامه‌ریزی برای اجرای طرح در کل شهر هستیم که امیدواریم با شیوه‌نامه‌های تدوین شده و مذاکرات انجام شده با پیمانکار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این طرح، نوید اجرای تفکیک از مبدا به روش‌های نوین و هوشمند را دهیم.

اسدالهی اضافه کرد: با همراهی شهروندان و حمایت از طرح‌های زیست‌محیطی، اهواز شهری پر از همدلی و سرشار از زندگی باشد.