آخرین خبر از پیشرفت فیزیکی پناهگاه حیوانات شهری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب

پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت 08:50

مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای جمع آوری این حیوانات به نحو احسن انجام می‌گیرد.

به گزارش پسماند ایران، حبیبه هراتی در گفتگو با شهریار با بیان اینکه این طرح به طور رسمی از ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده، اظهار کرد: تاکنون یک هزار قلاده سگ در سطح تبریز جمع آوری شده که از این تعداد ۵۰۰ قلاده عقیم سازی شده و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل های مجاز آماده شده‌اند.

هراتی افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی با تائید اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان جهت رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش بینی شده است.

او ادامه داد: محل حصارکشی شده در فضایی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران به همین منظور پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به بیشترین تعداد سگ‌های جمع آوری شده در سطح مناطق شهری، افزود: منطقه ۵ شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد زنده گیری و پس از آن مناطق ۶،۷ و ۲ شهرداری بیشترین تعداد جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بلاصاحب را به خود اختصاص داده‌اند.
هراتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث مرکز نگهداری و پناهگاه حیوانات تبریز تصریح کرد: این مرکز با ۳۶۵ مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در دست اجرا است.

به گفته وی، این مجموعه شامل بخش های مختلفی همچون اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک، اداری و… بوده که با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است و یک و نیم میلیارد تومان نیز به منظور سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای جمع آوری این حیوانات به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پروژه پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بلاصاحب تبریز پس از زنده گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم سازی شده و علیه بیماری هاری واکسیناسیون می‌شوند.