برگزاری ۲۵ برنامه آموزشی مدیریت پسماند در اصفهان

شنبه 30 مهر 1401 ساعت 13:14

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری ۲۵ برنامه آموزشی با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر مخاطب در شهر اصفهان خبر داد.

پسماند ایران : غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱، ۲۵ برنامه آموزشی توسط سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر برگزار شده است.

او گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه ‎های روز بدون پلاستیک اشاره کرد که با توزیع کیسه‌های پارچه‎‌ای در بازار‌های روز کوثر و راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت آموزشی در این بازار‌ها برای ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور ۶۸۰ نفر از شهروندان در دوره‌های آموزشی برگزار شده در فرهنگسرا‌های سطح شهر در فصل تابستان، افزود: در سه ماه اخیر دوره‌های آموزشی ۲ ساعته مرتبط با مباحث مدیریت پسماند و تفکیک و تحویل اصولی آن در فرهنگسرا‌ها برای بانوان عضو این مراکز برگزار شد که در آینده نیز به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

ساکتی افزود: همچنین پویش آشتی با زمین با همکاری دو فرهنگسرا برگزار شد که طی آن مباحث مربوط به بازیافت در ۸ گام از مباحث پایه تا مرحله استارتاپی و موضوع اقتصاد و محیط زیست به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

او ادامه داد: برنامه «ب مثل بازیافت» نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در قالب جشن در کنار ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک برگزار و مباحث آموزشی مرتبط با بازیافت همراه با برنامه‌های متنوع ارائه شد.
برگزاری پویش «شهر زندگی، شهروند مسئول»

ساکتی همچنین از اجرای پویش شهر زندگی، شهروند مسئول از ابتدای مهرماه در جهت آگاه‌سازی شهروندان به‌ویژه کودکان، ارتقای سواد زیست محیطی آن‌ها و تحویل مدیریت شده پسماند خشک به خودرو‌های دریافت پسماند خشک، خبر داد و اظهار کرد: اقداماتی همچون تفکیک از مبدا پسماند‌ها و تحویل اقلام بازیافتی به خودرو‌های مستقر در مدارس منتخب برای اجرای این پویش انجام شده است.

او ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه روز ملی کودک و محیط‌زیست در مدارس و پیش دبستانی‌ها و اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان مسابقه عکاسی «رؤیای تو در سطل زباله نیست» در راستای شناخت معضلات زباله گردی از دیگر برنامه‌هایی بود که در مهر ماه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های آموزشی تا پایان سال جهت آشنایی شهروندان در جهت تفکیک اصولی پسماندها، اضافه کرد: جشنواره بزرگ بازیار با هدف جلب مشارکت شهروندان و تحویل اصولی بازیافت برگزار در ماه‌های آینده برگزار می‌شود که طی آن به شهروندانی که پسماند خشک خود را به ایستگاه‌های ثابت در سطح شهر تحویل دهند به قید قرعه جوایز ارزنده اهداء خواهد شد.