راه‌اندازی «مدرسه شهروندی» در اراک

دوشنبه 02 آبان 1401 ساعت 21:16

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با اشاره به هفته فرهنگی اراک، گفت: به منظور انجام آموزش‌های شهروندی، حفظ محیط زیست، فضای سبز، مدیریت پسماند، ایمنی و سلامت «مدرسه شهروندی» در اراک راه‌اندازی شده است.

 به گزارش پسماند ایران، علی شعبانی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، عصر امروز، ۲ آبان، در مراسم رونمایی از تور گردشگری اراک که در بازار سرپوشیده این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته فرهنگی اراک، ادامه داد: این هفته از ۲۸ مهر مصادف با سالروز صدارت امیرکبیر آغاز و تا چهارم آبان ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری با همکاری دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های مهم فرهنگی را طراحی و به مرحله اجرا درآورده است، اضافه کرد: پنجمین روز از هفته اراک به نام اراک، شاهکار معماری نوین نامگذاری شده است و بازار به عنوان یکی از بی‌نظیرترین بازارهای کشور همچون نگینی در شهر می‌درخشد؛ از این رو لازم است همه مسئولان و علاقه‌مندان در سازمان‌های مردم‌نهاد توجه ویژه‌ای به بازار و شناساندن آن به عنوان تاریخ و فرهنگ این خطه از سرزمینمان داشته باشند.

شعبانی به برگزاری همایش فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری در روزهای چهارم و پنجم آبان در اراک اشاره و افزود: در این همایش چندین مهمان خارجی نیز حضور دارند. این مهمانان علاوه بر اینکه پکیج‌های تهیه شده جهت سرمایه‌گذاری را مطالعه می‌کنند، قرار است با فرهنگ و پیشینه این شهر به ویژه بازار آشنا شوند.

وی از راه‌اندازی «مدرسه شهروندی» به همت شهرداری اراک خبر داد و افزود: در این مدرسه برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در دستور کار دارد که آموزش‌های شهروندی، حفظ محیط زیست، فضای سبز، مدیریت پسماند، ایمنی و سلامت از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

شعبانی ادامه داد: آشنایی با تاریخ و فرهنگ شهر اراک در راستای بالابردن حس تعلق اجتماعی به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا با پیشینه شهر خود بیش از پیش آشنا شوند. با راه‌اندازی تور اراک‌گردی می‌توان به دانش‌آموزان در شناخت فرهنگ شهرشان کمک کرد.