روزانه 2 تُن پسماند عفونی در بندرعباس دفن می‌شود

شنبه 07 آبان 1401 ساعت 17:39
روزانه 2 تُن پسماند عفونی در بندرعباس دفن می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: روزانه بیش از ۲ تن پسماند های عفونی از مراکز بهداشتی و درمانی طرف قرارداد جمع آوری و دفن می شود

به گزارش پسماند ایران، حمید جمالی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس امروز بیان داشت: با توجه به میزان بالای آلودگی و خطرناک بودن زباله های عفونی، تعداد ۹۵ مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و آزمایشگاه‌ها در نیمه اول سال جاری ضمن عقد قرارداد با سازمان پسماند، زباله های آنها روزانه در زمان مشخص جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه به استناد قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماندهای عفونی بر عهده تولید کننده است و شهرداری وظیفه ای برای جمع آوری آنها ندارد، افزود: رهاسازی پسماندهای عفونی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست است چه بسا که موجب شیوع بیماری های عفونی خواهد شد بنابراین به جهت حفظ بهداشت و سلامت عمومی، سازمان پسماند نسبت به جمع آوری و دفن اصولی آنها اقدام می‌کند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس در ادامه این خبر، عنوان کرد: طبق آمار اخذ شده در بندرعباس روزانه بیش از ۲ تن پسماندهای عفونی از مراکز بهداشتی و درمانی که با سازمان مدیریت پسماند قرارداد دارند جمع آوری می شود.

جمالی ادامه داد: این نوع پسماند از پسماندهای خطرناک طبقه بندی شده است که دفن آن ها هم دارای شرایط ویژه است و با ماشین، نیرو و تجهیزات مجزا از پسماندهای دیگر حمل شده و در محل مجزا به همراه آهک دفن می گردد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالای جمع آوری و دفن پسماند، تعدادی از مراکز بهداشتی و درمانی طرف قرارداد نسبت به پرداخت هزینه به این سازمان اقدام نمی نمایند و از این جهت مشکلاتی را برای جمع آوری به وجود می آورند که چنانچه این روند ادامه داشته باشد دیگر  سازمان قادر به جمع آوری و دفن پسماندهای این مراکز نخواهد بود.